روزهای من
روزهای من

روزهای من

آسمان

خوب یادمه همین ۷-۸ ماه پیش منزل مادر محمد بود که ایستاده بودم مقابل پنجره و زل زده بودم به آسمان آبی. می‌دانی خانه مادرشوهرم جای بسیار منحصربفردی است٬ ۶۰ کیلومتری غرب تهران در یک منطقه ی ییلاقی خوش آب و هوا و مشرف به باغهای زیبای فشند و سبزستان نفسگیر کوشک زر. خانه، روی تپه‌ای مرتفع قرار دارد و انگار کن که از جنوب شهری زیر پایت و از شمال کوه‌های زیبای البرز مقابلت قرار دارند. آسمان اینجا آبی و هوا بسیار مطبوع است. شبها سکوت مطلق را صدای گوشنواز ساس و جیرجیرک می‌شکند (من صدای این دو را خیلی دوست دارم) و مخلص کلام اینکه آرامش و انرژی عجیبی دارد جایی که این خانه بنا شده است. آن روز هم که من بی هیچ فکر و غرضی زل زده بودم به آسمان آبی لاجوردی٬ یک لحظه از ذهنم گذشت که اگر قرار بود خداوند عالم فرزندی به من عطا کند چه زیبا می‌شد اگر نامش را آسمان می‌نهادم. آسمان٬ که پاک است و خالص٬ که خوش رنگ است و آرامبخش؛ که همه جا یکرنگ و است و بی ریا و صد البته سخاوتمند، بله خودش است حتما نام او را آسمان می‌گذاشتم البته اگر دختر می‌بود. می‌دانی من از تأثیر اسامی بر سرنوشت آدمها خیلی می‌ترسم برای همین هیچ وقت دلم نخواسته که اسم شخصیت معروفی را برای کودکم انتخاب کنم حالا می خواهد آن شخصیت آتیلا (خونخوار تاریخ باشد) می خواهد امیرارسلان نامدار باشد! چون میترسم سرنوشتی مانند شخصیت اصلیش بیابد یا آنکه اصلا روح فرزندم نتواند تحمل کند عظمت آن نام را (منظورم اسامی ائمه و پیامبران است) پس قطعا اسمی را باید انتخاب می‌کردم که نام هیچ شخصیت معروفی نباشد. از طرفی خیلی هم تکراری یا قدیمی نباشد و صد البته که می بایستی ایرانی ایرانی باشد! از اینرو آسمان را خیلی دوستدار شدم. هم ایرانی است، هم نام هیچ شخصیت معروفی نیست، هم قدیمی نیست و هم اوصلا فکر نمی کنم اسمی باشد که مردم روی فرزندانشان بگذارند یا لااقل من ندیده ام کسی نام فرزندش را آسمان بگذارد. از طرفی محمد که همیشه سرش درد می‌کند برای سربه سر گذاشتن با دیگران٬ یک روز که دانیال را بغل گرفته بود٬ از روی شوخی و مزاح به او گفت یک وقت اگر بزرگ شدی به سرت نزند بیایی طرف دختر من ها٬ من به تو دختر بده نیستم! دانیال اما به جای هر جوابی از او پرسید اسم دختر شما چیه؟ (آن زمان هنوز هیچ خبری از بچه نبود) محمد هنوز داشت فکر می‌کرد که ناگهان از دهان من خارج شد: آسمان! اسم دختر ما آسمانه! دانیال طبق عادتی که دارد چند باری اسم جدید را زیر لب تکرار کرد و بعد از محمد پرسید: اسم دختر شما آسمانه؟ محمد هم که هیچ وقت فکرش را نمی‌کرد ممکن است تا چند وقت دیگر واقعا درگیر نام یابی برای کودکش شود٬ گفت آره. و تمام شد؛ از آن روز به بعد این نیم وجبی به هرکس که رسید گفت اسم دختر عمه بهاره آسمانه. و اینگونه بود که شوخی شوخی جدی شد! و حالا که خداوند عالم قرار است واقعا دختری به ما هدیه کند٬ من هیچ اسمی به دلم نمی‌نشیند بجز آسمان اما... حالا که قضیه جدی شده است محمد با تمام قوا مخالفت می‌کند و می‌گوید اسم صقیلیست و بعدها دخترمان را مسخره می‌کنند! اسمش را بگذاریم باران! و حالا نوبت من است که مخالفت کنم چون باران علی رغم زیبایی و ملاحتی که دارد٬ مرا یاد باران کوثری میندازد و خوب راستش را بخواهی چندان از او خوشم نمی‌آید... دانیال اما همچنان اصرار دارد که این آسمان است که در دل من قرار دارد... چند روز پیش بغلش گرفته بودم که ناگهان فریاد زد: عمه بهاره منو بذار زمین آسمان رو له کردی!!!! این جمله‌اش انقدر برایم دوست داشتنی و شیرین بود که خدا می‌داند هم از این نظر که بچه سه ساله هم مراقب و نگران عمه‌اش است و هم از این نظر که بی چانه و بی بهانه نظر عمه‌اش را قبول کرد و کسی چه می‌داند شاد بخاطر همین قبول کردن آسمان به عنوان دختر عمه بهاره ی او بود که خدا دلش خواست به ما دختری هدیه کند! نمی‌دانم هرچه که هست من فعلا بجز آسمان نمی‌توانم به گزینه ی دیگری برای دخترم فکر کنم.  

راستی! دیدید حسم درست می‌گفت...حتی در شعری هم که گفته بودم تمام نامها دخترانه بود... ولی امیدوارم خدا سخاوت را حق ما تمام کند و فرزندی سالم٬ عاقل و صالح نصیبمان کند. 

نظرات 20 + ارسال نظر
ali شنبه 25 شهریور 1391 ساعت 09:29 ب.ظ http://behita.blogsky.com/

سلام وبلاگ قشنگی دارید
اگه دوست داشتیدبه وبلاگ من بیایید و نظرات خودتون در مورد مطالبش بگید

واقعا خیلی ممنون ار تاییدی که فرمودید مبنی بر قشنگی وبلاگ بنده... ایضا نیامده نظر من را هم در مورد وبلاگ خودتان پذیرا باشید که قطعا آنجا هم قشنگ است!!!!حالاچه کاریه بیام اونجا و مثل شما نخونده الکی یه نظری بذارم؟! والا!

شاذه شنبه 25 شهریور 1391 ساعت 10:29 ب.ظ http://moon30.blogsky.com

ای جانم! منم عاشق اسم آسمانم. ولی این بار هم پسری در راه دارم. بهرحال هرچه باشد سلامت باشد و خوشحال...

شاذه جانم خیلی مبارک باشه عزیزم... ایشالا بسلامتی... پس چرا زودتر نگفتی دوست جون؟ ایشالا هم خودت و هم پسر گل صحیح و سالم باشید

مریم م یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 01:29 ق.ظ

آسمان اسم خیلی خیلی قشنگیه! اسم دختر من که 47 روز پیش به دنیا اومده، بارانه. راستش این اسم انتخاب همسرم بود . من هم دقیقا به دلیلی که شما مطرح کردین از این اسم زیاد خوشم نمی اومد ولی حالا که اسم دخترم شده ، دوسش دارم. ایشالا نی نی تون همیشه زیر سایه بابا و مامانش سالم و سلامت باشه

آخی بسلامتی... پس قدم نورسیده مبارک باشه مریم جانراستش اگه پای این باران کوثری در میون نبود خودمم بدم نمیومد اسم دخترمو بذارم باران ولی چه کنم که از این بچه پرو اصلا خوشم نمیاد
ممنونم از لطفت عزیزم... امیدوارم باران تو هم صحیح و سالم باشه و در کنار پدر و مادر نازنینش زندگی پربار و سرشار از خوشبختی رو تجربه کنه

بهناز یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 08:23 ق.ظ

سلام
خوبی؟به سلامتی جنسیت نی نی مشخص شد. انشاا... که سالم و صالح باشه همونجوری که خودت هستی.
آسمان هم اسم زیباییه و باران هم ایضا. ولی یک نکته مهم اینه که 9 ماه رنج و زحمت بارداری ، زایمان، شیردهی و مراقبت از نوزاد با مادره ، پسسسسسسسسسسسسسسسس
نظر تو در مورد اسم ارجح بر تمام نظرات است
( راستی دوستم اون لباس فروشی که گفتی سایز بزرگ داره در لاله زار اسمش چی بود؟ و لباس مجلسی هم داره؟)

سلام بهنازی
خوبی؟
مرسی از لطفت عزیزم
منم دقیقا همین حرف تو رو به محمد میگم... بابا قراره پدر من دربیارد دیگه خوب اینقدر حق دارم که اسم بچمو خودم انتخاب کنم دیگه
دوستم هم سر لاله زار (از سمت منوچهری) یه شعبه داره و هم تو مرکز خرید ایران زمین اسمشم (پارکو) است. اگه تو گوگول سرچ کنی مشخصات دقیقترشم هست... راستش لباس مجلسی نداره به اون صورت بیشتر تی شرت، مانتوی اسپرت و پالتو و شلوار جین و اینا داره اگه اشتباه نکنم تا سایز 62 داره لباس.. راستی یه خرده گرون میده اما جنس لباساش عالیه و واقعا میارزه.
اما لباس مجلسی اگه میخوای یه سر برو به بوتیک بابک خیابون مفتح شمالی (پایین تر از پاساژ مرجان) روبروی کوچه نوری پلاک 254 تلفنشم اینه 88308248... من دو هفته پیش درکمال ناامیدی رفتم اونجا و خدا باهام یار بود که تونستم یه لباس شب بگیرم قیمت لباسشم باورنکردنی ارزون بود یعنی وقتی آقاهه گفت 145 تومن، من فکر کردم داره میگه 345 تومن و تازه میخواستم تا 300 تومن باهاش چونه بزنم! باورم نمیشه اینقدر ارزون باشه قیمتش... اونم لباس مجلسی سایز بزرگ تا 60 داره.

الهه یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 08:56 ق.ظ http://man-va-va.persianblog.ir

امیدوارم اسم دخترت اون چیزی بشه که اون لحظه تو خونه مادر شوهر از دلت گذشته چون به نظر من اینجور حسها خیلی نابن.

قربانت برم الهه جان... مرسی عزیز دلم

مموی عطربرنج یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 09:35 ق.ظ http://atri.blogsky.com

دیدی گفتم اسمشو می خوای بزاری آسمان! خود دانیال اون دفعه تو بغل من بود گفت اسم دختر عمه بهاره آسمانه!!

میگم که دوستم... از بس این فنقلی هرجا نشست گفت اسم دختر عمه بهاره آسمانه که خدا هم موند تو رودرواسی و بهم دختر داد

مینا-دفتر خاطرات یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 09:57 ق.ظ

آخی نازی. دختر بهاره... جونم.... ایشاله که صحیح و سالم به دنیا میاد

مرسی مینا گلی... ممنون عزیزم از لطفت

بانو یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 10:55 ق.ظ http://heartplays.persianblog.ir/

الهی امین...
پس هنوز تو کش و قوس اسم هستین.... انشالله که سلامت و صالح باشه.... مواظب خودت باش...

دیگه محمد قبولش کرده کم کم دوستم ... فقط باید یه خرده دیگه روش فکر کنم خودم
مرسی عزیزم تو هم مراقب خودت باش

بهناز دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 10:18 ق.ظ

دوستم، ممنون. حتما یه سر می رم

خواهش میکنم دوست جون

طناز دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 11:54 ق.ظ

ان شاالله.
بدو بیا که باربیها تموم شد ها!
اسم دختر یکی از آشناهای ما هم آسمانه!
اما راستش بهار نازنینم! به گمان من هم آسمان با وجود خیلی خیلی قشنگ بودن اسم ثقیلیه.
بووووووووووس
ببخشید به خاطر فضولی! ام ادوستها باید رو راست باشند دیگه؟ مگه نه؟

5شنبه میام دوستم حتما... مرسییییییی
دوست جون سوتی دادم که ثقیل و با ص نوشتمدقیقا همینطوره که میگی... خودمم همینطور فکر میکنم و هم اینکه میترسم بعدها کودکم رو سر اسمش مسخره کنند بچه های دیگه برای همین احتمال انتخاب آسمان برای دخترم تنها ده درصده
نه عزیزم این حرفا چیه... اتفاقا خیلی دوست دارم نظر واقعی دوستام رو بدونم مرسی که راستشو گفتی طن جونم

مامان سمیر سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 12:34 ب.ظ

سلام بهار جونم ...به سلامتی جنسیت بچه مشخص شد ..وای چه خوش بختی بزرگتر از این که ادم یه دختر داشته باشه ..ایشالا به سلامتی ...ولی به نظر منم اسمان خیلی اسم قشنگیه اما یه جوریه فقط برای خود اسمان قشنگه انگار ...من اون موقع ها که میخواستم اسم انتخاب کنم فکر کن تنها اسمی که قرار نبود بذارم سمیر بود باورت میشه ؟؟یعنی اصلا توی ذهن هیچکدوممون هم نبود ..یهو شد ...تو هم باید صبر کنی تا نی نی بیاد عزیزم ...

ahmadi سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 10:53 ب.ظ http://positive0a.blogfa.com

سلام بهاره جان
از خواننده هاتم و با آیپی اومدم به این امید که ندونی کی هستم
درد دارم و برای درمان نیازمند کمک
البته که انتظار کمک تو این دوران بیشتر شبیه به طنزه
اما فکر کردم شاید هنوز هم باشن کسانی که این طنز رو جامه ی عمل بپوشونن و واقعیش کنن
برای هزاران تا درد بی درمونم مجبورم کلیه ام رو حراج کنم
تنها کمکی که ازت میخوام اینه که به عنوان یه زن پشتم بایستی و نه تو یه پست جدا که تو پ.ن یکی از پستهات آدرس وبلاگم روبذاری و از خواننده هات بخوای یه سری بهش بزنن,بدون اینکه نیش کنایه توش بهم بزنی
هر چند این کار از نظر خیلی ها تقبیحه ولی بازم بهتر از شکستن غرور یه آدم و دراز کردن دست گداییش به سمت آدماییه که مطمئن نیست بهش کمک کنن
اگرم این کارو نکردی بازم برام دعا کن,واقعا خیلی درمونده و نیازمند به کمک خدام
کمکم کن که به بیراهه نیافتم
اینم آدرس وبلاگ
Positive0a.blogfa.com

لطفا این پیام رو عمومی نکن نازنین

کرم کتاب چهارشنبه 29 شهریور 1391 ساعت 10:46 ق.ظ

اسمان هم انتهایش قلب توست*مهربان این اسمان از ان توست*اسمان هم هدیه ای از سوی اوست*تا بدانی لطف او هم مشمول توست*

فیروزه چهارشنبه 29 شهریور 1391 ساعت 12:33 ب.ظ

مبارک باشه بهار گلی . ای جانم ، ایشالا که نامدار باشه همیشه

بهناز جمعه 31 شهریور 1391 ساعت 02:47 ب.ظ

سلام، خوبی؟نی نی خوبه؟

سـ ــارا شنبه 1 مهر 1391 ساعت 03:33 ق.ظ http://khialekabood2.persianblog.ir/

وای بهاره جون چقدر خوشحالم واسه اینکه دختر دار میشی !
کودک تو خیلی خوشبخته ! فک کن بزرگ که بشه میشینین با هم کتاب میخونین !باهاش راجع به رمانها و نوشته ها حرف می زنی ! و در یک کلمه خیلی خوب میفهمیش ! این بزرگترین شانسیه که این کودک هنوز به دنیا نیومده داره ...
و بعد آســمــان !!! خیلی خیلی زیباست ! خاص و زیبا ! خیلی به دلم نشست لین اسم و این انتخاب ...

ghazal شنبه 1 مهر 1391 ساعت 07:30 ب.ظ

salammmmmmmmmmmmm khubiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
delam tang shodeeeeeeeeeeeeee
nini dokhtar shod

مامان سمیر دوشنبه 3 مهر 1391 ساعت 09:03 ق.ظ

مامانی کجایی؟؟خوبی ؟سلامتی ؟دخترمون خوبه ؟؟

بهناز دوشنبه 3 مهر 1391 ساعت 06:03 ب.ظ

سلام
خوبی؟ بابا انگار رفتی یه ده کوره که نمیای آپ کنی. اداره نت نداری ، خونه هم نداری؟؟؟؟؟؟؟؟/

سلام دوستم
خوبی؟
اون بالا توضیح دادم بهنازی... بخدا نمیرسم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 مهر 1391 ساعت 01:52 ق.ظ http://khatesevom.blogsky.com/

میبینم که داری واسه پسملم نومزدنگ میاری
الان از پسرم پرسیدم آسمان دوست داری گفت د د

جیگمل دخماتو و خودتو هام هام میخورم

واسه اسم فقز هب نظر خودت و محمد اکتفا کن ولاغیر

ایشالا نامدار و سالم باشه دخمله

قربون خودت و پسر گلت برم من تو فقط دعا کن برام دخملم سالم به دنیا بیاد من مخلص خودتو اون شاه پسر هم هستم
قربونت برم عزیزم مرسی
ایشالا پسر گل تو هم همیشه سلامت و تندرست باشه زیر سایه پدر و مادرش البته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد