روزهای من
روزهای من

روزهای من

یک فنجان قهوه

نشسته‌ام پشت میز اداره و در حال بررسی پوشه‌هایی هستم که مقابلم قرار دارند، با خودم سبک سنگین می‌کنم که کدامیک را زودتر انجام دهم تا به مشکل برنخورم که ناگهان بوی بسیار خوشی به مشامم می‌رسد، بوی قهوه است! نمی‌دانم از کجا می‌آید ولی می‌دانم چیزی خاص و مرموز در این بوی خوش نهفته است که به طرفه‌العینی حال و هوای نوستالژیک یک کافه ی قدیمی زیبا را در دلم زنده می‌کند! 

مدتی بو می‌کشم بلکه مشامم پر شود و بینی‌ام عادت کند به این بو و اجازه دهد به کارهایم برسم ولی با هر نفسی که فرو می‌دهم، حال و هوای نوستالژیک با شدت و قدرت بیشتری به... نمیدانم به دلم، به ذهنم، به قلبم؟ به چه؟ ولی به یک جایی در وجودم فشار می‌آورد به طوریکه دیگر نمی‌توانم مقاومت کنم و فوری سفارش آب جوش می‌دهم، هرچند این بسته ی کافی‌میکسی که در کشوی میزم قرار دارد به هیچ عنوان آن بوی ناب قهوه را نمی‌دهد ولی به هر حال کاچی به از هیچی! مگر نه اینکه دلستر را می‌نوشند به هوای آبجو و شامپاین اسلامی را می‌نوشند به هوای شامپاین واقعی؟ پس این کافی میکس چند ماه مانده در کشو را نیز می‌توان نوشید به خیال قهوه!

حال فنجان نسکافه مقابلم است تنها می‌ماند محیط گرم و آرامشبخش یک کافه ی خوب و حسابی با دیوارهای آجری تیره رنگ و صندلی لهستانی‌های زیبا؛ که آنهم در عالم واقعیت و در اداره و عدل در این لحظه میسر نیست، ولی می‌شود چشمها را بست و آن محیط دلچسب را در ذهن مجسم کرد، پس حل است! اما باز هم به دلم نمی‌نشیند یعنی این صداهای اعصاب خردکن تلفن و رفت و آمد همکاران و صدای گفتگویشان نمی‌گذارد چند ثانیه در عالم هپروت سیر کنم حیف که امروز از آن روزهای پر کار و شلوغ است وگرنه کار و بار را رها کرده و سمت اولین کافه ی نزدیکم هجوم می‌بردم! اصلا همه چیز زیر سر آن یک فنجان قهوه ی اسرارآمیز است که آرام و قرار را سر صبحی از من گرفته است یکی نیست بگوید آخر همسایه، همکار، تویی که نمی‌شناسمت یا سر صبحی خودت تنها تنها قهوه نخور یا اگر می‌خوری یک فکری به حال بویش بکن یا اگر آنهم سختت است نمیمیری اگر یک ذره بیشتر درست کنی و به اتاق بغل و همکاران بی جنبه و شکمویت نیز یک فنجان بدهی! 

هـــــــــــــــــــــــــــــــــــوم... عجب بویی دارد لامذهب! 

نظرات 14 + ارسال نظر
نهال شنبه 9 مهر 1390 ساعت 08:48 ق.ظ http://nahal87654.persianblog.ir

نوش جونتتتتتتتتت
ولی حالا چرا ما رو به هوس انداختی اول صبحی.......
کلا فک کنم هر کی امروز وبلاگتو بخونه یه فنجان قهوه رو بکشه بالا
برم که واسه خودم دم کنم بدجوری هوس کردممممممممممممم

مرسی نهال جونم
آخه دوستم خودمم اول صبحی بدجور به هوس افتاده بودم گفتم بد نیست شما ها رو به هوس بندازم

لی لی شنبه 9 مهر 1390 ساعت 11:05 ق.ظ http://lililife.persianblog.ir

نوش جان! سلام و اومدن پاییز مبارک!

ممنون لی لی جان

مموی عطربرنج شنبه 9 مهر 1390 ساعت 11:08 ق.ظ http://attrr.com

واییی...سر کار حال نمی ده!رو به روی شیشه بارون خورده پاییزی رو به منظره برگهای زرد و سرخ حال می ده!

اون که دیگه خداست دوستم... هوا بارونی و سرد باشه و تو پشت پنجره ایستاده و غرق لذت باشی اونوقت یه فنجون قهوه مشتی فرانس هم دستت باشه... نهایت لذت و آرامش اون حالت

شاذه شنبه 9 مهر 1390 ساعت 11:36 ق.ظ http://moon30.blogsky.com

جات خیلی خالی دوست جونم! فنجون رو بردم به لبم و صفحه ی وبتو باز کردم! عنوان رو که دیدم خنده ام گرفت
عـــــــــــــــــاشق این تلخ مزه ی دلپذیرم

چقدر جالبنوش جونت دوستم

fafa شنبه 9 مهر 1390 ساعت 02:33 ب.ظ http://WWW.TOBEALONE.BLOGFA.COM

آخی دفعه بعدی با خودت بیار و تو هم جبران کن... من محل کار فقط چایی سبز می نوشم که لاغر بشم ولی انگاری نتیجه عکس داره

بی سرزمین تر از باد شنبه 9 مهر 1390 ساعت 09:26 ب.ظ

سلام
راستش چیزی که باعث میشه من بیشتر حسرت بخورم اینه که بوی قهوه مستم می کنه اما چند وقتیه نمی تونم قهوه و چیزای کافئین دار بخورم.
فقط باید حرص بخورم.

بانو شنبه 9 مهر 1390 ساعت 11:21 ب.ظ http://mymindowl.persianblog.ir

آخی چقدر هوس کرده بودی...
حالا رفتی خونه برای خودت و همسرت درست می کردی.. حالش رو می بردی...

طناز یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 08:48 ق.ظ

سلام. ما یه همکار ارمنی داشتیم، هر روز همین بلا رو سرمون میاورد تا وقتی بازنشسته شد.

محمدرضا یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 12:21 ب.ظ

وای به روز و لحظه ای که بهار جان هوس خوردن چیزی کند البته که در طول روز خیلی زیاد پیش می یاد
تمامی این حس ها که منجر به ایجاد شادی های کوچکی میشه یعنی روحی سرشار از زندگی است و تو با تمامی این حس های کوچک و دلپذیرت لحظه های خوبی برای خودت و اطرافیانت می سازی
البته به شرطیکه به من سفارش چیزی ندی ها!!

ای تنبل خان

نازلی یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 01:35 ب.ظ http://darentezarmojeze.blogsky.com/

سلام عزیزم
منم گاهی خیلی هوس قهوه میکنم خیلی حال میده به خصوص وقتی که اوضاع زنانه هم بهم ریخته باشه با یه شکلات خیلی انرژی میده.
مراقب خودت باش عزیز دلم .

مینا-دفتر خاطرات یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 01:49 ب.ظ

شیکمو نه به اون پست بعدی که اینقده بوگنویهه نه به این بوی قهوه که منو هم دیوونه میکنه به جونه خودم الان یه فنجون میگم بیاره أبدارچیمون

نوش جونت
مینا رمزتو عوض کردی؟ هرچی میزنم میگه اشتباهه

مموی عطربرنج یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 02:39 ب.ظ http://attrr.com


اون خط آخر پست بالاییت حسابی منو خندوند!!!

آیدین گونش دوشنبه 11 مهر 1390 ساعت 01:46 ق.ظ http://aidingunash.blogfa.com

سلام علیکم

هیچ غیر ممکنی وجود ندارد

همت از خود طلب و توکل بر خدا کن

بخشش او واسع است

رحمتش همه را شامل است

موفق باشید

الله حافظ
[گل]

آرزو پنج‌شنبه 14 مهر 1390 ساعت 08:58 ق.ظ http://rahgozareandisheha.blogfa.com/

نوش جونت عزیزم
اولین بارونی که زد بیا باهم بریم یه کافه خوب یه قهوه بزنیم...تو ژاییز و بارن خیلی حال میده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد