روزهای من
روزهای من

روزهای من

بهشت

  

می‌دانی خیلی وقتها که از زندگی شهری خسته و کسل می‌شوم و دلم هوس کوه و جنگل می‌کند اما مجالی نیست برای مسافرت، فولدر «تصاویر زیبا»یم را باز می‌کنم و زل می‌زنم بهشان. با دیدن آنهمه تصاویر زیبا و نفس‌گیر از دریاها و سواحل زیبایشان، از جنگل و جاده‌هایی که از دل جنگل عبور می‌کنند، با خودم فکر می‌کنم وقتی روی این کره ی خاکی چنین جاهای زیبایی وجود دارند که نفس را در سینه آدمی حبس می‌کنند، ببین بهشت موعود خداوند چقدر زیباست! از طرفی لجم می‌گیرد از حضرت حق که چرا بین بندگانش فرق گذاشته است و عده‌ای را قرار داده در این بهشت‌های زمینی با آب و هوایی پاک و پر انرژی و عده‌ای دیگر را قرار داده در سرزمینهای خشک و بی آب و علف یا حالا بی آب و علف هم نه، همان خشک خالی با هوایی دودآلود، کثیف، خفقان‌آور و بدون انرژی!!! آن انسانهای گروه اول که در بهشتهای زمینی خداوند زندگی می‌کنند حداقل یکبار در طول زندگیشان زیستن در بهشت را تجربه کرده‌اند ولی آن گروه دیگر چی که هم اینطرف را در جهنم زندگی می‌کنند هم آنطرف باید صافتقیم وارد جهنم شوند لابد! این درست که در ایران مکانهای بسیار زیبا و خوش آب و هوا وجود دارد برای زندگی ولی قبول کن اکثر این مکانها جزء مناطق محروم محسوب می‌شوند و تو عملا نمی‌توانی آن جاهای خوش و آب هوا را برای زندگانی انتخاب نمایی چون به سختی بتوانی شغلی درخور برای خود پیدا کنی و تازه پیدا هم کنی مطمئنا حقوق و دریافتیش آنقدر نخواهد بود که رضایتت را جلب نماید! درنتیجه تو مجبوری برای داشتن زندگی بهتر در همین تهران پردود پر از سرب پر سروصدای همیشه شلوغ زندگی که نه، روزگار بگذرانی و در انتظار رسیدن روزی باشی که بتوانی با خیال راحت بروی در دل جنگل زندگی کنی و باکت نباشد از آینده‌‌ای که هنوز نیامده! تازه تهران که خیلی خوبست آن بدبختهایی که در افغانستان و پاکستان و بدتر از آن زندگی می‌کنند را بگو! ولی راستش را بخواهی من با آنها کار ندارم من با خودم کار دارم که دارم روز به روز مغموتر و گرفته‌تر می‌شوم زیر این آسمان دودگرفته ی خاکستری که می‌گویند استنشاق هوایش سرطان خون را در پی دارد! یاد حرف اخوان می‌افتم که می‌گوید: 

بیا ره توشه برداریم 

قدم در راه بی‌برگشت بگذاریم 

ببینیم آسمان هرکجا 

آیا همین رنگ است؟ 

به جرات می‌توانم بگویم آسمان هیچ کجا همین رنگ نیست تنها آسمان ایران است که این رنگیست چون این بنزین کاملا استاندارد!!!!!!!! را تنها ایران نابغه ی همه چیز تمام درست می‌کند و بس! این هوا و این آسمان تنها در این نقطه از کره زمین یافت می‌شود و نه در هیچ کجای دیگر!

 

دلم می‌خواست راست دماغم را گرفته و مستقیم قدم بزنم در این راه زیبا... ببین چقـــــــــــــدر قشنگند این درختان سبز زیبا! بوته‌های سبز کنار راه را ببین که چقدر هماهنگ و یکدستند... چه لذتی دارد قدم زدنی مستانه در این راه... چه کیفی می‌دهد دوچرخه سواری اینجا... خوش به حال آنانی که به معنی واقعی کلمه زندگی می‌‌کنند اینجا!

 

عکس پایین آدم را یاد فیلم غرور و تعصب می‌اندازد فقط الیزابت و مستر دارسیش کم است! یا شایدم آن شرلی موهویجی را می‌طلبد این تصویر که در حال شلنگ تخته انداختن عبور می‌کند از این راه... دلم این مکانهای زیبا را می‌خواهد آخدا! نمی‌شد مرا در این نقطه می‌فرستادی روی زمین؟ هاین؟ نمی‌شد؟

نظرات 22 + ارسال نظر
مینا-دفتر خاطرات دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 10:10 ق.ظ

عزیزممممم ... منم زیاد از این هوس ها میکنم ولی حیف که خدا تو کشور ما نذاشته این بهشت های کوچیکش رو...
همون کفار لایق بهشت هستن

همون دیگه مینا جونم... به قول تو کفار رو گذاشته تو بهشت و ما رو گذاشته تو جهنم بعدشم که بمیریم بازم ما رو می بره جهنم و اونا رو لابد میفرسته بهشت من اعتراض دارم به عدالتش

مینا-دفتر خاطرات دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 10:12 ق.ظ

منم زیاد از این هوس ها میکنم ولی حیف که تو سرزمین ما نیستن... بعد از سریال لاست کلی دپسرده شدم که چرا این مناظر رو تو کشورمون نداریم

من بعد از دیدن هر فیلمی توش پره از این تصاویر زیبا افسرده و غمگین میشم

مموی عطربرنج دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 11:25 ق.ظ http://attrr.com

واییییییییییییی!من الان می خوام تو اون عکس آخریه باشم!!
عجب جاییه!زیباتر از بهشته!

ممویی منم دقیقا همینو میخوام

الی دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 12:04 ب.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

بودن در این مکانها برای ما با این کشور برهوتمان خیلی رویایی و هوس انگیزه .
حالا بر عکس اروپایی ها در حسرت دیدن یک وجب از کویر های ایران و افتابشن .
این کمدی روزگار است !!!

آره ولی قبول کن ما بیشتر تر دوست داریم بریم و زیبایی های اروپا رو از نزدیک ببینیم

fafa دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 12:33 ب.ظ http://www.tobealone.blogfa.com

حالا که اینجور جاها زندگی نمی کنیم کاش پیش بیاد بریم سفر همش... وبلاگ بیا تا برویم رو دیدی؟ مال خانومی به اسم سمیرا منفرد هستش..... هربار که آپ میشه من بهش غبطه می خورم با این همه سفر که در کارنامه زندگیش رفته...

اتفاقا الان داشتم با همکارم در همین مورد حرف میزدم حساب کردیم اگه یه تور ۱۲ روزه بخواهیم بریم ایتالیا و فرانسه فقط نفری ۴ میلیون باید بدیم بابت بلیط و هتل...تو بگو کم کمش 3-4 تومن هم باید داشته باشی همرات که بخوای خریدی چیزی کنی.... هیچی دیگه آدم اگه بخواد ازاین جاهای دیدنی از ایران اقدام کنه برای دیدن باید یه 14-15 میلیونی پیاده بشه
وبلاگشو ندیدم الان سرچش میکنم... مرسی

آرمین آران دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 12:54 ب.ظ http://aranlar.blogsky.com


جز به مسافرت رفتن راهی نداریم
لااقل میشه به همون نقاط دیدنی ایران خودمون رفت
البته ترکیه و مالزی هم خوبن

مالزی گرمه دوست ندارم... ترکیه هم تا حالا مقاومت کردم با همسرم که نرم (از ترکای ترکیه و عربا خیلی بدم میاد) ولی شاید امسال دیگه تسلیم بشم و بریم... از ایرانگردی هم دیگه خیلی خیلی خسته شدم

خورشید و جمشید دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 01:33 ب.ظ

امروز میبینممممممممممممتتتتتت دوست جونی

آخ جوووووووووووووووووووون

نهال دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 05:36 ب.ظ http://nahal87654.persianblog.ir

چه جاهای قشنگی
اتفاقا منم دلم دوباره جنگل و دشت و کوه و دمن و ............میخواد

بانو سه‌شنبه 18 مرداد 1390 ساعت 12:33 ق.ظ http://mymindowl.persianblog.ir

واییییییی چه عکس هاییی...
آخری دقیقا منم همون بازیگرها رو حس کردم تو عکس..

سارا...خونه مهربونی ها... سه‌شنبه 18 مرداد 1390 ساعت 09:33 ق.ظ

وای منم دقیقاْ وقتی دلم گرفته یه عکس باز می کنم و زل می زنم بهش و توی رویاهام غرق می شم...ولی خداییش این عکس اخریه محشر بود...دلم گرفت
راستی راستی مربیه ایروبیکه؟

آره والا... راستی راستی مربی ایروبیکهدوستم من حال و حوصله ی باشگاه رفتن و ندارم

مامی سه‌شنبه 18 مرداد 1390 ساعت 10:36 ق.ظ

چه جالب همین چند روز پیش بود به شوشو می گفتم چی می شد اگه یه جای دیگه از دنیا به دنیا اومده بودیم که اونم گفت اگه شانس ماست افغانستان یا انگولا به دنیا می اومدیم باز هم خدا رو شکر قسمت ما از دنیا همین بوده دیگه

چه جالب دوستم
خیلی خندیدم از جواب همسرت... ولی راست میگه اگه شانس ماست افغانستان و آفریقا به دنیا میومدیم

آنا (زیرچترخاطرات من) سه‌شنبه 18 مرداد 1390 ساعت 11:15 ب.ظ http://khaterateana.persianblog.ir

سلامی به گرمی افتاب این تابستون گرم به شما
وبلاگتون خیلی قشنگه بهتون تبریک میگم
منم یه وبلاگ دارم که توش از دلتنگی و خاطراتم مینویسم تا قبل از اینکه با غلط گیر زندگی یا همون گذر زمان از دفترچه ذهنم پاک بشه.
من عاشق نوشتنم منو و دوستانم زیر چتر کوچیک اما دوستانه جمع شدیم خوشحال میشم به جمع دوستانم بپیوندید و نظرتون در مورد بهتر شدن وبلاگم بهم بگید
اگه موافق لینک هستید لطفا خبرم کنید که لینکتون کنم شما هم منو با نام زیرچتر خاطرات من بلینکید بی صبرانه منتظر نظرات قشنگتون هستم

طناز چهارشنبه 19 مرداد 1390 ساعت 08:04 ق.ظ

مرسی از تصاویر قشنگ.

خورشید چهارشنبه 19 مرداد 1390 ساعت 10:37 ق.ظ

چقدر این عکسها معرکه و آرامش بخشه .خیلی کیف کردم

افسانه چهارشنبه 19 مرداد 1390 ساعت 10:51 ق.ظ http://ninidari.bloghfa.com

خوشگل بودن و هوس انگیز...
ولی تو کشورما هم از این تصاویر پیدا می شه ها!! باید بگردی... همین شهر کرد که ما تازگی ها رفته بودیم یه دره داشت به اسم ؛دره عشق؛ که متاسفانه همون جا دوربین من باطری تموم کرد حتی یه عکس هم نتونستم بگیرم.
ولی تصور کن یه دره سبز وسط دو تا کوه نیمه بلند که یه آبشار ۳۰-۴۰ متری داره که از دور خود نمایی می کنه و صداش تا کیلومترها اون طرف تر می ره... تک و توک لاله های واژگون توی سبزی دره چشم نوازی می کنه و یه عالمه مرغ عشق وحشی با رنگ های مختلف روی درختچه هاش نشستن... خیلی خوشگل بود... ما هم از این بهشت ها داریم خاله بهاره اما باید حسشو داشته باشی که بری و پیداشون کنی

قربونت برم افسانه جونم که همیشه نظرات خوشگل خوشگل برام می نویسیآره راست میگی خاله ما هم داریم این مناطق رو ولی من منظورم این بود که آدم بتونه تو جایی که زندگی می کنه بتونه بطور مداوم و اصلا تو بگو شبانه روزی از دیدن این مناظر لذت ببره... تو ایران متاسفانه قشنگترین شهرها بهترین مکانها برای زندگی نیستند.. اغلب محرومند و آدم کار خاصی نمی تونه انجام بده اونجا...درنتیجه مجبوره برای زندگی بلندشه بیاد تو شهرای بزرگ زندگی کنه که خوب اصلنم لذت بخش نیست زندگی تو یه شهر سیمان بلوکی پر از دود و آلودگیمن عاشق اینم که برم شمال زندگی کنم ولی اونجا چه جوری امرار معاش کنم؟ دوستم من میخوام برم یه شهر زیبا زندگی کنم که بتونم با خیال راحت کار پیدا کنم و زندگیم تامین باشه و دغدغه آینده رو نداشته باشم

مامی چهارشنبه 19 مرداد 1390 ساعت 12:56 ب.ظ

چطور وبلاگ بیا تا برویم رو ندیدی تا حالاااااااااا؟؟؟؟؟

affa چهارشنبه 19 مرداد 1390 ساعت 01:54 ب.ظ http://affa.persianblog.ir

وقتی تماشای این عکسها اینقدر حال آدم رو خوب می کنه ... ببین اونجا باشی چه شود!!!

شاذه چهارشنبه 19 مرداد 1390 ساعت 06:21 ب.ظ http://moon30.blogsky.com

آخی... غصه نخور دوست جونم
ایشالا کارات جور میشه و تو هم میری و لذتشو می بری

شرلی چهارشنبه 19 مرداد 1390 ساعت 08:07 ب.ظ http://eghlimeyakh.blogfa.com

منم از نوع شرلی ام ولی هیچ وقت توی چنین فضای زیبایی شلنگ تخته ننداختم منم می خوامممممممممم اصلا بین بندگان هیچ... چرا بین این شرلی و اون شرلی اینقدر تفاوته؟!؟!
مخصوصا اون مو نارنجیا... موی نارنجی دوست دارم

افسانه پنج‌شنبه 20 مرداد 1390 ساعت 02:00 ب.ظ http://ninidari.bloghfa.com

البته راست می گی خاله بهاره.. به این نکته فکر نکرده بودم آخه تو ایران قطعا شهرهای صنعتی دیگه اماکن دیدنی چشم نواز ندارن توی شهرهایی که هنوز جاذبه های طبیعی بکر و دست نخورده اند هم فقط باید کارهای طبیعی انجام داد دیگه مثل ماهیگیری چه می دونم دامداری و کشاورزی که خب ما که این کاره نیستیم خوب

مادر سفید برفی جمعه 21 مرداد 1390 ساعت 03:14 ق.ظ

عکسهات هوش از سر آدم می پرونه... بسی دوست می داریم ما هم اینچنین می بودیم مثلا صبح که م یرفتیم بیرون از وسط همچین جایی می گذشتیم...اما افسوس.....البته این روزا زندگی تو شهرستانها هم اونقدری بد نیست نمونه ش خود من که قبلا از کم بود امکانات خیلی می نالیدم اما الان خوبه بهتر شده خیلی

سید علیرضا رئیسی شنبه 26 شهریور 1390 ساعت 10:56 ق.ظ http://kashkoolraeesi.mihanblog.com

با سلام و عرض ادب و احترام

بسیار جالب و زیبا بود انتخاب های شما در نوشتن مطالب

به من هم سر بزن و نظر بده

سید علیرضا رئیسی گرگانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد