روزهای من
روزهای من

روزهای من

خط خطی!

این چند روزی که نبودم گذشت ولی به سختی.

از چند جا به چند دلیل اعصاب خردی ای بود که به سمتم روانه بود. از دست محمد، خواهر محمد، اداره (بازم انترنتم و قطع کردن، آقایون عقل کل به این نتیجه رسیدند تو هر اتاق فقط یک نفر اینترنت داشته باشه و تو اتاق ما هم همکار من اینترنت داره چون سمتش از من بالاتره)، و خیلی چیزای دیگه ناراحت بودم.نه حوصله ی حرف زدن داشتم نه نوشتن و نه حتی خوندن. تو این و انفسا خیلی حالم خوب بود این مناظره های مزخرف انتخاباتی هم شده نورعلی نور! انقدر از دست این آقایونی که مجبور به انتخاب یکیشون هستم ناراحت و عصبانیم که حد نداره. یکیشون که انقدر زیادی محترم و مراعات کاره که کفر آدم و در میاره اون یکی هم که مراعات نمیکنه عوض اینکه درست و حسابی صحبت کنه دم به تله میده و عصبانی میشه و بجای اینکه حرفای محکم و اساسی بزنه، هی چرت و پرت میگه و شلوغش میکنه! من نمیدونم آخه یه آدم مگه چقدر میتونه دروغ بگه و تو روز روشن بگه الان شبه؟ یکی نیست بهش بگه حضرت آقا که پررو پر رو تو چشم آدم زل میزنی و دروغ میگی، اگه گرونی نیست، این افزایش روز به روز قیمتا پس چیه؟ زردآلو کیلو 8000 تومن یعنی چی؟ گوشت کیلو 11000 تومن یعنی چی؟ برنج کیلو 4 تومن یعنی چی؟ نون دونه ای 400 تومن؟ کرایه ماشین مسیری خدا تومن؟ اگه اینا اسمش گرونی نیست پس چیه؟ اینجا امنیت داره؟ کدوم پدر و مادری با خیال راحت می تونه اجازه بده فرزندانش از خونه بیرون برن بدون اینکه نگران این باشه که نیم ساعت دیگه گشت ارشاد فرزندانش و نمیگیره؟! نوجون 16 ساله ی سرکش و پر ادعایی که تو دلش کوهی از غرور سر برافراشته و فکر میکنه خیلی میدونه رو چه جور میشه به زور بهش گفت اون موهاتو اینجوری نکن و اون جوری نکن و اگه کردی منتظر کتک و توسری و تحقیر هم باش! این اسمش عزت و آزدایه آقا؟ کجای دنیا بچه های تازه بالغ شده رو به جرم داشتن مدل مو با دزدا و قاچاق چیا و آدمای خلاف کار هم ردیف میکنن (تازه من معتقدم با همون آدما هم باید درست و انسانی رفتار بشه! اگه اعتقاد داریم خداوند عالم از روح خودش به وجود ما دمیده و ما جون  گرفتیم پس چه جور به خودمون اجازه میدیم با روح خدا بد رفتاری کنیم؟) ایران تو دنیا با عزت شده؟ پس اینهمه توهین و تحقیری که داریم تو سراسر دنیا به انواع مختلف میشیم برای احترام زیادیه که دنیا به ایران و ایرانی میذاره؟ فیلم 300 و برای آمریکا درست کردند یا ما؟ خشایار شاه زیبا و هنرمندی که ایران بهش افتخار میکنه رو شبیه تلفیقی از بوزینه و گوریل درست کردند چون برای فرهنگ ما احترام قائل بودن؟ تازه تازه داشتیم تو دنیا یه ذره سرمون و بالا میگرفتیم که همچین با مخ اومدیم زمین که نفهمیدیم از کجا خوردیم! بله که ارتباط با آمریکا و انگلیس و فرانسه و ... مهمه! بابا دنیا رو دارند اینا میگردونن نه ما! مثلا الان خوبه که هم دارند استثمارمون میکنن و هم آبرو حیثیتمون و تو دنیا از بین بردن؟ انقدر ناراحت و عصبانیم که حد نداره. فقط خدا خودش رحم کنه به ایران، به ما که میخواهیم تو خونه پدری زندگی کنیم و آوره ی دنیا نشیم. خدا خودش رحم کنه.  

*******

امروز نوشت (۱۸ خرداد ۱۳۸۸): آخیــــــــــــــــش... دیشب یه ذره دلم خنک شد و تونستم یه نفس راحت بکشم... خوب موسوی جون.... پدر من.... آخه چی میشد این حرفا رو ۴شنبه شب میزدی؟ هاین؟ چی می شد؟ البته میدونم سید حق داشتی که نتونستی با خیال راحت و آرامش حرفات و بزنی... هر کسی هم جای تو بود وقتی میدید ۳۰ نفر (که میانشون چند نفر از سران مملکت هم بودند) سعی دارند با هوچیگری و شلوغ بازی اعصاب و روانش و تخریب و تضعیف کنن ممکن بود نتونه خوب از خودش دفاع کنه... آخه آدم از شخص رئیس دولت انتظار اینگونه رفتار قمرخانومی و شلوغ بازی رو نداره... ولی حالا عیب نداره عوضش دیشب خوب جوابشو دادی... بذار بازم امشب بیاد و دروغ بگه... باکی نیست... به قول معروف ماه همیشه پشت ابر نمی مونه. من اگه تا دیشب تردید داشتم... الان دیگه ندارم و خوب میدونم باید به کی رای بدم.

نظرات 7 + ارسال نظر
baloot یکشنبه 17 خرداد 1388 ساعت 06:22 ب.ظ http://shaparak313.blogfa.com

salaam bahare joonam khoofi? vaghean in fard dige veghahat ro be hadde a-laa resoonde, manam mitarsam in mardom akharesh pashan be hamin ray bedan...
hala dige hatta manam ke migoftam ahle ray dadan nistam az tarse inke mabada dobare in ikbiri raees jomhoor beshe mikham beram be ykishoon ray bedam

آره بلوطی جونم باید رای بدیم عزیزم... سری پیش رای ندادیم ببین چی به روزمون اومد:( این بار دیگه نباید بذاریم این اتفاق دوباره تکرار بشه:)

ایده دوشنبه 18 خرداد 1388 ساعت 01:14 ب.ظ

پستتو که داشتم میخوندم میخواستم بنویسم بهاره جونم دیشب تلافی همه سکوت و مراعات کاریهاشو کرد این موسوی... که دیدم تهش خودت نوشتی...
من خیلی اعصابم خورد میشه اگر اینقدر ناعادلانه اینترنتمو قطع کنن... حق داری ناراحت باشی... امیدوارم یکی از همین دو کاندید مورد نظر ما انتخاب بشن...

آسمون(مشی) دوشنبه 18 خرداد 1388 ساعت 03:28 ب.ظ http://mashi.blogsky.com

از دیشب تا حالا مطمون شدم به کی می خوام رای بدم
فقط یکی از حرفای اون مرتیکه یوزارسیفو تفسیر می کنم:
یوزارسیف:ما در سطح بین المللی مطرح شدیم!الان همه دیگه از ایران می ترسن و عقب وایستادن!
من:بعله! درسته! مطرح شدیم. اما به عنوان تروریست نه چهره ادب و فرهنگ و هنر!

inموریx دوشنبه 18 خرداد 1388 ساعت 05:40 ب.ظ http://inmorix.persianblog.ir

سلام....خوبین؟؟؟خیلی وقت بود نمیشد یه کامنت جامع واستون بزارم...
این انتخابات هم که مردم رو گذاشته سر کار...خوب شد یه سری فهمیدن که چه لمپنی رییس جمهورشون هستش.....گرچه خیلیها هم حال کردن که این پته همه رو ریخته رو آب....بهرحال امیدوارم کسی رای بیاره که یکم اوضاع رو عادیتر کنه....
امیدوارم که همیشه سبز باشین....

سیندخت سه‌شنبه 19 خرداد 1388 ساعت 11:10 ق.ظ http://taranomeabi.persianblog.ir/

حیف شد من برنامه دیشب موسوی رو ندیدم.

ولی خوشم اومد از جواب های رضایی به احمدی.

امیدوارم کسی که دروغ نمیگه پریزیدنت بشه.

خانومی ایشالا مشکلات خودتم حل بشه

بلوط شنبه 23 خرداد 1388 ساعت 11:04 ق.ظ

آسمون(مشی) شنبه 23 خرداد 1388 ساعت 02:58 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد