روزهای من
روزهای من

روزهای من

آبی دریا...


چند روز است که مدام حال و هوای جنگل و دریا می آید سراغم و می رود، و بعد دوباره می آید سراغم و می رود. دلم می خواست هوا گرم و شرجی نبود آنجا تا به سمت شمال پرواز می کردم اما میدانم که فعلا نمی شود؛ یعنی نه آنکه نشود ها، نه، می شود اما به من خوش نخواهد گذشت! هیچ وقت دلم نخواسته زیر آفتاب داغ و هوای شرجی آنجا با مانتو و روسری بروم کنار دریا و با حسرت پسران و مردانی را نگاه کنم که با خیال راحت، بدون هیچ پوشش لعنتی و اضافه ای، در آبی دریا شیرجه میزنند و بیرون می آیند! به این کار ندارم که آب دریا کثیف است و آدم بیماری پوستی می گیرد و چنین و چنان که به نظر من اینها آن زمان که زیر آفتاب داغ نشسته اید و رطوبت دارد خفه تان می کند، اصلا و ابدا مهم نیست؛ آب شما را می طلبد و باید مغزتان را خر گاز گرفته باشد که دلتان نخواهد شیرجه بزنید در آب! درست انگار که از تشنگی در حال تلف شدن باشید و کسی لیوان آبی دستتان بدهد، آیا آن زمان به اینکه لیوان تمیز است یا آب، آب شیر است یا آب معدنی یا افکاری از این دست فکر می کنید؟ مسلما نه، به سرعت لیوان را قاپ می زنید و لاجرعه سر می کشیدش و تازه بدنبال بقیه اش هم می گردید! میل به شنا در آب دریا هم همینگونه است. منتهی از آنجا که دوست ندارم با مانتو و روسری بروم در آب، ترجیح میدهم همانجا کنار ساحل مدتی بنشینم و بعد از گرما فرار کنم به سمت جایی که کولر داشته باشد و هوایش خنک باشد!

بهترین زمان برای مسافرت به شمال از نظر من پاییز، زمستان و دو ماه اول بهار است یعنی زمانی که هوا خنک و بلکه هم سرد است و تو می توانی با خیال راحت و بدون وسوسه ی شیرجه در آب خنک، ساعاتی را کنار دریا بنشینی و زل بزنی به آبی بیکران و گوش دهی به صدای روحنواز امواج و لذت ببری از برخوردملایم باد خنک با پوست صورتت! هیچ وقت فرصتش دست نداده بود که مهرماه به مسافرت روم اما امسال فکر کنم بتوانم. راستش میخواستم اول مهر یعنی یک ماه زودتر از پایان مرخصی زایمان به اداره برگردم اما حالا منصرف شده ام! مگر قرار است چند بار در طول زندگی مجال یابم 9 ماه تمام در خانه بمانم و از وجود دخترکم لذت ببرم، مسافرت روم و تازه در آخر حقوق هم دریافت کنم؟ گمان نکنم بیشتر از همین یکبار اتفاق بیفتد پس با خیال راحت می مانم خانه و حالش را می برم. از این روی، پا روی دل مبارک می گذارم و تا اواسط مهر صبر می کنم و بعد هفته ی سوم مهر که مطمئن شدم هم هوا خنک است و هم از شلوغی جاده ها خبری نیست، روانه می شوم سمت جنگل و دریا و آرامش... آری همین است... فقط باید تا آن موقع دندان روی جگر بگذارم؛ همین.

نظرات 7 + ارسال نظر
شاذه چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 05:26 ب.ظ http://moon30.blogsky.com

سلام دوستم
چه قالب ملیحی
یه لطفی می کنی قالب نظرات رو هم عوض کنی؟ آخه هربار می خوام نظر بدم مجبورم صفحه شو بزرگ کنم که صفحه کامل دیده بشه. ولی نظرات قالب آبی یا دیجیتال یا تیک تاک و یا خاموش این مشکل رو ندارن.

امیدوارم از روزهای مرخصیت حسااااابی لذت ببری و مسافرت عالی ای در پیش رو داشته باشی

تو لطف داری شاذه جونم ممنون.
راستش من خودم قالب بلد نیستم طراحی کنم دوستم فقط کد قالب رو از سایت نایت اسکین برداشتم و تو قسمت ویرایش قالبها گذاشتم... وگرنه اگه بلد بودم حتما کاریو که گفتی انچام میدادم دوستم :">
ممنونم از لطفت عزیزم :-*

ســـــــاینــــــــا!. چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 08:48 ب.ظ

من تا حالا شمال نرفتم
به ما خیلی دوره از غرب تا شمال!!!
ولی میخوام امسال برم حتما دیگه

شما فقط دریا رو کم دارید وگرنه که غرب هم خودش کم زیبا و دوست داشتنی نیست ساینا جانم. من فقط تونستم یه روز و نصفی مهمون شهر شما باشم اما همون یه روز و نصفی کار خودشو کرد و بدجور دلمو برد ولی متاسفانه هنوز وقت نکردم یه دل سیر بیام اون ورا و خوب بگردم برا خودم :) هرچند محمد هم همشهری شماست میدونستی؟ :)

غزل پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 02:29 ب.ظ

منم این روزا هوای شمال توی سرمه و به همین علتی که گفتی پشیمون شدم دلم یه جاده خنک و خلوت میخواد

وای غزل برام دعا کن این مرخصی 9 ماه شامل حالم بشه... هنوز دستورشو ابلاغ نکردن به ادارات :((

الی یکشنبه 2 تیر 1392 ساعت 01:04 ق.ظ http://elidiary.persianblog.ir/http://

منم از شمال و اون شرجی چسبناک تابستونیش و از همه مهم تر شلوغیش خوشم نمی آد
منم یه مطلب نوشتم برای فهیمه رحیمی تقریبا با همین مضمون تو. خدا رحمتش کنه

دقیقا همین چسبناکیشه که آدمو اذیت می کنه.

مموی عطربرنج سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 11:13 ق.ظ http://atri.blogsky.com/

تو پاییز که خیلی می چسبه دوستم...
بعضیا حرف نزنن،لال از دنیا میرن آخه!!

خیلی دوست جون... من عاشق شمال تو پاییزم :)
همینو بگو...

hamed سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 11:26 ق.ظ http://www.20te20.ir/ads-reg.php?moarref=50055

با سلام وبلاگ قشنگی داری دوست خوبم.من برای شما یک پیشنهاد جدید و خیلی عالی دارم.آیاد دوست دارید به ازای هر بازدید و کلیک کاربراتون ، درآمد داشته باشید؟ آیا می دانید در این کار سرمایه شما بازدید کنندگانتان هستند؟ همچنین در زمینه جذب افراد می توانید با ما همکاری دائمی داشته باشید ؟ و به مرور و با همکاری مداوم و حرفه ای شدن در این کار ماهانه درآمد مناسبی خواهید داشت و می توانید این کار را به عنوان یک شغل پردرآمد حتی در منزل برای خود در نظر بگیرید که زمان زیادی هم از وقت شما را نمی گیرد.برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی لینک کلیک کنید.
منتظرتم

:|

میثم سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 04:02 ب.ظ http://qetuo.blogsky.com/1392/03/25/post-12http://

سلام من خودم بچه شمالم و دریا جاتون خالی اتفاقا لذت دریا در هر چهار فصلشه بهار برا اومدن پرنده ها تابستون اب تنی .. پاییز تورهای بزرگ ماهیگیری وزمستون هم اینه که بشینی و از صدای وحشی امواج دریا لذت ببری جاتون خالی واقعا صدای امواج دریا روح ادمو ارووم میکنه

سلام
خوش به حالتون پس برید کنار دریا و به جای من ریه هاتون رو پر از هوای خنک کنید.... خوش به حالتون واقعا... هم دریا رو دارید هم کوه و هم جنگل :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد