روزهای من
روزهای من

روزهای من

این اشعار حکیمانه ی فارسی!

چند روز پیش که داشتم برای باران شعر می خوندم، ییهو به یک کشف خیلی مهم رسیدم و اون اینکه: همونجور که یک ایرونی باید تو خونه اش دیوان حافظ و غزلیات مولانا رو داشته باشه (نه برای پز دادن و فال گرفتن و اینا ها، برای خوندن اون اشعار) به همون اندازه هم مهمه که همون ایرونی شعر نغز و به واقع پندآموز یه توپ دارم قل قلیه رو هم بلد باشه! خیلی مهمه! چومکه این شعر برای کودکان بسیار آموزنده می باشد از این جهت که یادشون میده توپ مسلما قل قلیه نه مربع و مثلث و مستطیل، بعد رنگهای سرخ و سپید و آبی رو یاد بچه ها میده، بعد بهشون یاد میده که هر چیز گردی که خورد زمین بلافاصله بعدش هوا میره و بعد به دقیق البته ما هرگز نمی فهمیم چقدر میره هوا اما قطعا میدونیم که هوا میره تا یه جاهایی؛ مطلب بعدی که این شعر یاد میده اینه که بچه ها باید با دیگرون درد دل کنند و همیشه هم راستشو بگویند مثلا وقتی توپو تازه خریده اند بگند که تازه خریده اند و آخر اینکه این شعر در کودکان بسیار بسیار زیاد انگیزه ایجاد میکنه که خوب درس بخونن چون هرکی مشق یا مقش یا مشخشو خوب بنویسه درنتیجه باباش بهش یه توپ قل قلیه جایزه میده! پس دیدید چقدر این شعر غنی و با معنی است و چرا هر ایرونی باید باید اونو بلد باشه؟ حالا البته دیگه کار ندارم به اینکه همون ایرونی که دیوان حافظ داره و شعر یه توپ دارم رو بلده، باید شعر چشم چشم دو ابرو رو هم بلد باشه که این یکی از اون یکی هم غنی تره و چه ها که یاد بچه ها نمیده، تازشم باید بازی اتل متل رو هم با اون شعر باحالش بلد باشه اصلا حالا که خوب فکر میکنم میبینم ما ایرونیا از اول کارمون درست بوده و در جهت علم و دانش و آموزندگی همش قدم بر میداشتیم... نگا تو رو خدا دست رو هر شعر معروفی میذارم پر از معنی و حکمته! آدم نمیدونه کدومو اول بخونه!
نظرات 4 + ارسال نظر
fafa شنبه 28 اردیبهشت 1392 ساعت 09:13 ق.ظ http://www.longliveahmad.blogfa.com

این توپه چقدر نوستالژیک بود یادمه سوراخ که میشد همازش نمی گذشتیم و چسب می زدیم روش...

sharlote شنبه 28 اردیبهشت 1392 ساعت 01:17 ب.ظ http://sharlote.blogfa.com


عالی بود رفیق!

افسانه دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 10:55 ب.ظ http://ืninidari.blogfa.com

خاله قربونت این شعر تپلوئم تپلو رو که یادت رفت بگی... همون که صورتش مثل هلو و قد و بالای کوتاهی داشت... هر چی بود..
خیلی باحال نوشته بودی خاله بهاره..
بارانو ببوس... بالاخره موفق شدم برات کامنت بذارم... خیلی وقته با اینترنت اداره فقط یه خواننده بودم تو پرشین بلاگ

اوه راست میگی خاله اینو یادم رفته بود
مرسی خاله جونم... بالام بین برنامه هات یه جا برا ما باز کن ببینیمتون دلمون حسابی تنگیده براتون

شاذه چهارشنبه 8 خرداد 1392 ساعت 10:04 ق.ظ http://moon30.blogsky.com

شارلوت منم ها یعنی من نیستم دخترمه که اسم و آدرسش سیو شده بود و من بدون توجه نظر دادم و اسممو درست نکردم

ای جان... مرسی که گفتی دوستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد