روزهای من
روزهای من

روزهای من

سه حبه قند!!!

شکرپاش اداره‌ام خالی است و یادم رفته با خودم شکر بیاورم؛ خانم همکار هم نیامده است تا از او کمی قرض بگیرم و این یعنی امروز شکر بی شکر؛ با اکراه و دو دلی قندان را پیش می‌کشم و قند اول را برمی‌دارم، ناگهان صدایی در گوشم حرف الهام را به یادم می‌آورد که: من هرگز به خودم ظلم نمی‌کنم و قند نمی‌خورم چون هیچی به بدی قند برای بدن نیست! با اکراه قند دوم را برمی‌دارم اینبار صدای مامان در گوشم طنین‌انداز می‌شود: مادر چایت را با عسل شیرین کن من سالهاست دیگر از قند و شکر استفاده نمی‌کنم برای صبحانه قند و شکر خیلی برای بدن مضرند! با پررویی قند سوم را همراه با ترس و لرز برمی‌دارم و اینبار صدای خانم همکار می‌پیچد در گوشم: من نمی‌دانم این قند لامذهب چه دارد که هرگز نمی‌سوزد و در بدن می‌ماند، من چند سال است که دیگر قند نمی‌خورم! حالا نگاه کن ها! اگه گذاشتند اول صبحی این یک لقمه نان و پنیر و چای از گلویم پایین رود! بابا جان من مگر نمی‌بینید خانم همکار نیامده تا ازش شکر بگیرم و شکر خودم هم که دیدید دیروز تمام شد و امروز یادم رفت بیاورم با خودم، می‌گوئید چه کار کنم؟ با لقمه‌ام چای تلخ بخورم؟ می‌دانید که من چای صبحانه‌ام همیشه شیرین است؛ نترسید حالا با یک بار قند خوردن مرض قند نمی‌گیرم، مگر نمی‌بینید خودم هم مدتهاست دیگر قند نمی‌خورم؟ حالا یک امروز را بگذارید ناپرهیزی کنم؛ کوفتم کردید این لقمه را اه!

پ.ن. همیشه کارمندانی را که صبحانه‌شان را در اداره و پشت میز کارشان می‌خوردند نکوهش می‌کردم ولی از آنجائیکه این قانون طبیعت است که تو هرچه را منع کنی سرت می‌آید، خودم تبدیل به یکی از آن کارمندان شده‌ام! البته دیگر نه به آن شدت و حدت که سفره‌ای بگسترم و یک ساعت حالا دِ بخور! نه، صبحانه ی من تشکیل شده از یک لقمه نه چندان بزرگ پنیر و گردو همراه با چای شیرین، همین؛ ولی همین (همین) را نمی‌رسم در خانه بخورم و باید هرچه زودتر عازم شوم وگرنه در ترافیک اعصاب خرد کن و دیوانه‌کننده ی همت گیر میفتم درنتیجه لقمه را گرفته و در کیف می‌گذارم که در اداره بخورمش... همینhttp://mahsae-ali.blogfa.com.  

نظرات 12 + ارسال نظر
علی دوشنبه 28 آذر 1390 ساعت 08:04 ق.ظ http://www.ansd.blogsky.com

صبح بخیر
من هم یک ساله که اصلاً قند نمی خورم و چایی رو تلخ می خورم و عادت کردم و حس خوبی دارم.

صبح شما هم بخیر
منم مدتهاست چایم را تلخ میخورم اما چای صبحانه را به هیچ وجه نمیتونم تلخ بخورم

مموی عطربرنج دوشنبه 28 آذر 1390 ساعت 08:57 ق.ظ http://attrr.com

اما هیچ چی بهتر از قند با چایی حال نمی ده!!!

برا منم همینطور بود ولی الان دیگه مدتیه نمیتونم با خیال راحت بخورمش

مامان سمیر دوشنبه 28 آذر 1390 ساعت 09:05 ق.ظ http://www.fasamir.blogfa.com

سلام .صبح بخیر منم خیلی دلم میخواد توی خونه صبحانه بخورم اما وقت نمیشه همین که صبحانه این پسره رو بدم شاهکار کردم .توی اداره ما هم نمیشه خورد جو اداره یه جوریه یا باید برای همه همکارای اتاق بیارم یا اینکه سنگینی نگاه دیگران موقع خوردن تحمل کنم .

سلام... صبح شما هم بخیر
آخ گفتی... اینجا که ما هستیم که راحت نیستم چون یه سالن ۲۰۰ متریه و ۱۰ نفر نشستیم مقابل همدیگه و دست بر قضا چند تا همکار زیرآب زن هم هستند بینمون که خوب در موردشون چیزی نگم بهتره خودت میدونی دیگه... برای همین صبح چون معمولا زودتر از همه میام سریع لقمه ام رو میخورم که حرف و حدیثی نسازند برام ولی باور کن خود همین زیرآب زنها سفره پهن میکنند رو میزشون و اگه خودنشون به یک ساعت نکشه حداقل ۴۵ دقیقه ای طول میشکه

مینا-دفتر خاطرات دوشنبه 28 آذر 1390 ساعت 09:27 ق.ظ

چه تفاهمی داریم دوست جان. منم همیشه پشت میز صبحانه میخورم. نوشه جونت. بزن به بدن.

مرسی مینا گلی

نازلی دوشنبه 28 آذر 1390 ساعت 10:44 ق.ظ http://darentezarmojeze.blogsky.com/

سلام عزیزم
منم پشت میزم صبحانه میخورم . البته یه لیوان شیر تو خونه میخورم والا از گشنگی میمیرم.
راستی ضرر شکر هم کم نیستا فکر نکنی حالا فقط قند اینطوریه .
البته خودم از طرفداران پراپاقرص قند هستم و چایی بدون قند هرگز.
مراقب خودت باش عزیزم .
ضمنا نوش جونت اون چایی شیرین صبح

منم یه لیوان شیرنسکافه رو میخورم تو خونه دوست جون
آره میدونم دیگه میخوام عسل رو جایگزین کنم
مرسی گلم تو هم مراقب خودت باش... می بوسمت عزیزم

بانو دوشنبه 28 آذر 1390 ساعت 11:27 ق.ظ http://heartplays.persianblog.ir/

من هم کلا قند و شکر رو گذاشتم کنار...
برای شیرینی چایی از عسل استفاده می کنم.. خیلی خوبه...
از این قوطی های فشاری کوچیک عسل استفاده کن... که زحمت زیاد هم نداره...

دوستم الان یه بسته هایی اومده که ۲۴ تا بسته ی کوچیک عسل توشه و هر کدوم برای یه بار مصرف خیلی خوبه دیگه از اونا میخوام استفاده کنم

مستانه دوشنبه 28 آذر 1390 ساعت 12:38 ب.ظ http://baadbadak.blogsky.com

شرمنده ام نکن بهاره... ببخش که خیلی برات کامنت نمی ذارم...

دشمنت شرمنده مستانه جانم... این چه حرفیه میزنی آخه؟

شکیبا دوشنبه 28 آذر 1390 ساعت 04:47 ب.ظ http://shaakibaa.persianblog.ir/

اصلن هم عذاب وجدان نداشته باش با یه بار اتفاقی نمی افته
تو خونه ی ما قند ممنوعه اما من بعضی وقت دلم فقط قند می خواد که با چایم بخورم

والا... منم همینو میگم اصلا گاهی اوقات هیچی مثل قند نمیچسبه به آدم که با چایش بخوره

افسانه سه‌شنبه 29 آذر 1390 ساعت 08:00 ب.ظ http://ืninidari.blogfa.com

خاله من اون موقعی که تو هفته نامه سلامت بودم، یه مطلب در مورد مضررات 4 تا ماده سفید خیلی خطرناک نوشتم. یکی از اون ها هروئین بود اما سه تای دیگه قند و شکر و نمک بودن. بدترین مواقع غذایی هستند که متاسفانه ایرانی ها به خوردن اون روی آوردن. قند و شکر منابع اصلی انرژی هستن که در صورت عدم استفاده به شکل چربی تو بدن ذخیره می شن. خب از این به بعد موقع خوردن قند حرفهای خاله افسانه رو هم لابه لای جمله هایی که گفتی یادت بیار... راستی شکر هم چندان فرقی با قند نداره ها. این رو گفتم که موقع خوردن شکر هم یه خرده عذاب وجدان داشته باشی. البته یه فرق مهم داره اون هم اینکه اینه که قند رو از ریشه گیاه چقندر قند می گیرن شکر رو از ساقه نیشکر.

خاله جونم دقیقا منم بخاطر همین مضراته که الان خیلی وقته قند نمیخورم... حالا برای صبحانه هم تصمیم گرفتم عسل بیارم اداره و چاییمو باهاش شیرین کنم... چشم خاله جونم سعی میکنم شکرو هم حذفش کنم

شاذه سه‌شنبه 29 آذر 1390 ساعت 09:12 ب.ظ http://moon30.blogsky.com

من یه کم هنگ کردم. میشه لطفا تفاوت ضرر قند و شکر رو برای من روشن کنی دوست جان؟

دوستم من شنیدم هیچ شیرینی به بدی و مضری قند نیست... قند همیشه تو بدن میمونه و هیچ وقت نمیسوزه ولی خوب باز درصد ضرری که شکر به بدن میزنه کمتر از قنده

نگار چهارشنبه 30 آذر 1390 ساعت 12:37 ق.ظ http://negarname.blogfa.com/

اصولا همیشه مجیوری طابع باشی

همینش بده دیگه

فانی دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 10:26 ق.ظ

میگم عکس یه قندون پر از قند گذاشتی خب آدم دلش میخواد
.
خرما هم میگن خوبه ..
.

من شرمنده ام والا
خرما که من عاشقشم ولی از بس طبعش گرمه نمیتنونم زیا دبخورم چون تمام صورتم میریزه بیرون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد