روزهای من
روزهای من

روزهای من

تکرار مکررات

هر روز صبح که سوار ماشینش می‌شوم بی‌بروبرگرد باید داریوش برایم بخواند که بوی گندم مال من هرچی که دارم مال تو... یه وجب خاک مال من هر چی می کارم مال تو... و بعدازظهرها بشنوم آهای مردم دنیا... آهای مردم دنیا گله دارم...گله دارم من از آدم و عالم گله دارم خوب راستش را بخواهی باید صادقانه اعتراف کنم که داریوش هیچ وقت در لیست آوزاخوانان محبوب من نبوده و نیست و فکر نکنم که در آینده نیز در آنجا قرار بگیرد، از بس که یا گله دارد یا رو می‌کند به آینه و با خودش حرف می‌زند یا فریاد و هوار راه می‌اندازد بلکه یکی بیاید و یک حرف تازه‌تر بگوید! نه، اصلا حالا که خوب فکرش را می‌کنم می‌بینم او نه‌تنها خواننده ی محبوب من نبوده بلکه خیلی اوقات هم شده که از او بدم آمده حتی! ولی به هر حال هستند معدود آهنگهایی از او که من دوستشان دارم (مثل نازنین، حسود و همین مردم دنیا) ولی غالبا اگر بین رضا صادقی و داریوش مجبور شوم یکی را گوش کنم، من رضا صادقی را ترجیح می‌دهم دیگر تو خودت حساب کن ببین رابطه من و داریوش چگونه است با یکدیگر! اینها را گفتم تا بدانی وقتی هر روز و هر روز مجبور می‌شوم راه رفت و برگشت را با صدای او طی کنم، چه حس ناخوشایندی دارم! حالا، یکی دو روز است که در کمال تعجب می‌بینم از داریوش آهنگ دامبولی دیمبولی می‌گذارد!!! جل‌الخالق داریوش و این جلف بازیها؟! البته شیرین شیرینمش را که برای دخترش خوانده را خیلی قبلترها شنیده بودم ولی این یکی را نه! اولین بار از خانم شین جان شنیدم که ظاهرا این آهنگ جدید داریوش است ولی باز هم زیاد به شعرش توجهی نکردم تا اینکه چند لحظه ی پیش کل ترانه را از آرایه شنیدم و راستش را بخواهی برای اولین بار بدجور به دلم نشست البته شاید خود متن آرایه هم در این خوش آمدن بی‌تاثیر نبوده باشد، خلاصه هرچه بود فکر نکنم اگر جناب راننده دوباره و دوباره این آهنگ را بگذارد من احساس ناراحتی بکنم. ولی آنچه که باعث تعجب من است این اصرار و الحاح جناب شوفر برای گوش دادن هزارباره به این آهنگهاست... مگر خسته نمی‌شود از این تکرار؟ حالش گرفته نمی‌شود وقتی صبحش را با گله و شکایات داریوش آغاز می‌کند؟ آخر علاقه تا کجا؟ چقدر؟ والا من هم از صدای حسام‌الدین سراج بسی خوشم می‌آید مخصوصا وقتی می‌خواند==> بیا تا جان شیرین در تو ریزیم... یا سیمین خانم خودمان وقتی گل گلدون من را می‌خواند، یا صدای فرامز خان را وقتی می‌خواند اگه یه روز بری سفر... یا صدای همین فریدون خان خدابیامرز خودمان را وقتی می‌خواند تن تو ظهر تابستونو به یادم میاره... ولی باور کن الان دیگر نمی‌توانم مداوم به این صداهای دوست داشتنی گوش دهم چون واقعا گوشهایم اعتراض می‌کنند و ترانه‌ای جدید را طلب می‌کنند (البته ناگفته نماند تنها خواننده‌ای که فعلا توانسته گوشهای مرا همچنان راضی نگاه دارد خدابیامرز منوچهر سخایی است و بس که تازه آنهم نه در همه مواقع... گاهی گداری دیگر چه شود که حوصله‌ام سر جایش باشد و راغب باشم که به صدایش گوش دهم)... ولی این اصرار جناب راننده به گوش دادن مداوم ترانه‌های داریوش خان برایم به واقع معما شده است! آخر چطور تحمل می‌کند اینهمه تکرار را؟ نکند در زندگی شخصیش هم همین‌گونه تکراری و تکراری باشد؟! بیچاره خانواده و اطرافیانش! من جای آنها کسل شدمایش! 

پ.ن. من به هیچ وجه نمی‌گویم صدای داریوش بد است... اصلا... صدایش بد که نیست هیچ خیلی هم زیبا و مخملیست... من با سبک خواندن داریوش مخالفم که همش یا گله دارد یا شکایت... راستش برای منی که به شعر یه آهنگ خیلی اهمیت می‌دهم سخت است گوش دادن مداوم به آه و ناله و فغان تازه اونم صبح اول وقت! 

من از تو راه برگشتی ندارم  

به سمت تو سرازیرم همیشه 

تو از من نبض دنیامو گرفتی
تمام جاده‌ها رو دوره کردم 

تو قبلا رد پاهامو گرفتی
من از تو راه برگشتی ندارم 

به سمت تو سرازیرم همیشه
تو می‌دونی اگه از من جداشی 

منم که سمت تو میرم همیشه
مسیر جاده بازه رویم 

اما برای دل بریدن از تو دیره
کسی که رفتنو باور نداره 

اگه مرد سفر باشه نمیره
خودم گفتم یه راه رفتنی هست 

خودم گفتم ولی باور نکردم
دارم میرم که تو فکرم بمونی 

دارم میرم دعا کن برنگردم

نظرات 15 + ارسال نظر
جودی ابوت دوشنبه 30 خرداد 1390 ساعت 09:42 ق.ظ http://moon2011.blogsky.com/

سلام گلم
نمیدونم خووووب
راستش نمیشه نظر داد که صداش خوبه یا نه
چون خدایی صداش بد نیست
اما ما نمیپسندیم
من خودم عاشق گوگوشم
دیوونه صداشم
هر چند که سن من اصلا با این جور اهنگا جور در نمیاد
اما خوب دوسش دارم دیگه...
شاید خیلی ها حالشون بهم بخوره
اما نمیشه گفت که صداش بده
یا کسل کننده اس
چون من که لذت میبرم
این جور اهنگا واسه اون زمان بودن
اما الان بیشتر رپ میدن
من از اکثر اهنگا خوشم میاد
اما درباره داریوش باید بگم
به قول تو بجز وقتایی که سوار ماشین میشم و راننده اهنگاشو میزاره دیگه نشنیدم اهنگاشو

ممنون ...بووووووووووووووس

فیروزه دوشنبه 30 خرداد 1390 ساعت 10:30 ق.ظ

سلام . خوبی بهار گلی؟ ... منم زیاد از آهنگ های قدیمی داریوش خوشم نمیاد ... اما از آلبوم دنیای این روزهای من و با توجه به همزمانی این آهنگ و شرایط ۲ سال پیش جامعه یه جورایی ازش خوشم اومده و آهنگ های جدیدش رو دوست دارم ...

طناز دوشنبه 30 خرداد 1390 ساعت 11:20 ق.ظ

من آهنگ شام مهتاب و گل بیتاش رو دوست دارم. یعنی راستش لاو استوری داره! هر وقتی می شنوم یک جورهایی غم گین می شم. آهنگ های جدیدش هم.... گونم سراب رد پای تو بد نباشه!

خورشید دوشنبه 30 خرداد 1390 ساعت 01:24 ب.ظ http://koochedeleman.persianblog.ir

بهاره جون خیلی ممنونم ازت محبتتو حرفهای خیلی خوب و امیدوارکننده ات که خیلی دلگرمم کرد .خوشحالم که تو دوستمی و خوشحالم که بهم سر میزنی

نازلی دوشنبه 30 خرداد 1390 ساعت 02:54 ب.ظ http://darentezarmojeze.blogsky.com/

سلام عزیزم
چقدر سخته که آدم یه چیزی دوست نداشته باشه مجبور باشه هی بشنوه فکر کن.
موافقم باهات که هر خواننده ایی یه آهنگهایی اش قشنگن.
مراقب خودت باش عزیزم.

افسانه دوشنبه 30 خرداد 1390 ساعت 04:06 ب.ظ http://ninidari.blogfa.com

سلام بهاره جونم
خاله فکر کنم این مطلبت هم مثل مطلب فوتبالیه بوی دردسر می ده... همین الان هاست که یکی دو نفر بیان بگن که طرفدار داریوش خان هستند و خلاصه اظهار نظر های عجیب غریب ببینی...
البته می دونی من خودم آهنگ اعتراض آمیز داریوش رو دوس دارم اما اینکه فکر کنم هر روز یه موضوعی تکرار بشه نه تنها برام جذاب نیست بلکه دیوانه کننده است... واقعا بهت حق می دم...

بانو دوشنبه 30 خرداد 1390 ساعت 08:53 ب.ظ http://mymindowl.persianblog.ir

به نظرم آلبوم آخری داریوش بی نظیر بود... انگار تازه فهمیده چه جوری باید بخونه تا طرفدار داشته باشه... برعکس ابی !!!!...
حامد این آهنگی که متنش رو گذاشتی عاشقشه... شاید بارها و بارها ... با تکرار گوش کنه.. اونم با صدای بلند...

شاذه سه‌شنبه 31 خرداد 1390 ساعت 01:50 ق.ظ http://moon30.blogsky.com

منم با غرزدن دائمی مشکل دارم! می خواد خواننده باشه می خواد نویسنده! بابا مشکل داریم مصیبت داریم. دیگه وقت آهنگ گوش دادن و رمان خوندن بذار یه ذره خوش باشیم! والا!!!


حالا اینا به کنار... خوبی دوست جونم؟

الی سه‌شنبه 31 خرداد 1390 ساعت 11:04 ق.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

راست میگی بهاره جان . البته به نظرم برای امثال اون راننده زیاد مهم نیست تکرار . شاید هم اصلا گوشش به آهنگ نیست والا مگه میشه اینقدر مسخ شده ی یه آهنگی شد ..

می می سه‌شنبه 31 خرداد 1390 ساعت 11:47 ق.ظ

خداییش ها. خسته نمیشه یعنی. منم مثل تو حتی اگه عاشق آهنگ و صدایی باشم نمی تونم مداوم گوش بدم و دیوونم میکنه. راستی مگه تو با سرویس میری اداره؟؟

یه جورایی آره دوستم... با یک راننده صحبت کردیم روزایی که محمد نمیاد دنبالم اون بیاد و خوب سر قیمتش با هم کنار اومدیم

بانو سه‌شنبه 31 خرداد 1390 ساعت 02:32 ب.ظ http://mymindowl.persianblog.ir

چرا اینجا زمستون شد...

آخه از بس گرممه دوستم... گفتم عکس برف بذارم اینجا بلکه با دیدنش یه ذره خنک بشم

مموی عطربرنج سه‌شنبه 31 خرداد 1390 ساعت 04:31 ب.ظ http://attrr.com

کلن صدای داریوش چون خش داره و کلفته من زیاد خوشم نمی آد...همیشه هم صیاصی بوده!!صدای سیاوش قمیشی که دیگه نگو!!‌وقتی تو ماشینم قشنگ مشخصه چقدر صداش داغونه!!

mami شنبه 4 تیر 1390 ساعت 12:14 ب.ظ

خوب بهش بگو نوار و عوض کنه من بودم می گفتم ننوشتی سندو سال راننده چقدره؟

کامران شنبه 15 بهمن 1390 ساعت 05:20 ب.ظ

سلام
با سرچ داریوش در گوگل به وبلاگ شما رسیدم
شما مجبور نیستید سلیقتونو تو دید عموم بیان کنید
به نظر من و میلیون ها نفر دیگه داریوش بزرگترین و بهترین خواننده ایرانی هست و سنگین ترین و پرمحتواترین آهنگها رو خونده
صداش هم که خیلی خوب...

این اصرار شما بر بد بودن و غم شعراش رو بی فکری میدونم و مطمئنا کج سلیقگی...

همونجور که من مجبور نیستم سلیقه ام رو به دیگران تحمیل کنم شما هم مجبور نیستید جناب! میلیونها نفر هم هستند مثل من که صدای داریوش رو دوست ندارند! کسی که اصرار بر نظر خودش داره من نیستم که شماییدشما حتی به خودتون زحمت ندادید نوشته من رو با دقت بخونید ببینید اصلا حرف حساب من چی بود بعد جبهه بگیرید فقط چون حس کردید ممکنه برعلیه داریوش جانتان حرفی زده باشم سریع موضع گرفتید!!! همه حرف من این بود که این آقای راننده اولا چطور خسته نمیشه یک سی دی با آهنگهای تکراری رو هر روز گوش کنه (مگه داریوش فقط ۱۷ تا آهنگ داره؟ خوب هر بار یک سری دیگه از آهنگاشو گوش کنه) دوم اینکه صبح اول صبح اگه آدم بخواد با آه و فغان روزشو شروع کنه دیگه روحیه ای براش نمیمونه!
بد نیست اگه ذره ای با خودتون تمرین صبر و تحمل بکنید و برای یک لحظه هم شده قبل از زدن حرفی با خودتون فکر کنید شاید قضایا اونجوری که من فکر میکنم نباشه و نیز به مسائل شخصی دیگران کاری نداشته باشید. اینجا وبلاگ منه و مسلما من از عقاید و علایق و موارد مورد نظر خودم صحبت میکنم شما هم برید جایی برای خودتون ایجاد کنید و تا میتونید از چیزایی که دوست دارید یا ندارید حرف بزنید!
در مورد کلمه آزادی عقیده و سلیقه هم بیشتر فکر کنید!

کامران سه‌شنبه 18 بهمن 1390 ساعت 09:24 ق.ظ

درسته ... حق با شماست ... انسانها باید آزاد باشند تو نظر دادن...
من فقط خواستم یادآوری کنم که این نظر شما منطقی نیست که آه و فغان و فلان ...

در واقع میخواستم بگم امثال شما تو این مملکت هستن که موسیقی ما افتاده دست اوباشی مثل ساسی مانکن و حسین مخته و علیشمس و ....

حتما" به نظر شما اینا قشنگ و روحیه بخش میخونن نه؟؟؟؟

نه!!!!!!!!! مسلما نه! امثال من که هم خودش آواز کار میکند هم پدر، هم عمه، هم عمو و هم برادر؛ که هم خودش ساز می زند و هم عاشق صدای تار و تنبور و دف است، که هم خودش شعر می گوید و هم اشعار و ترانه های بامسما را می ستاید، مسلما نمی تواند ساسی مانکن را هیچ کجای دلش بگذارد! یک دانه پست پیدا کنید که من در مدح این اراذلی که نام بردید چیزی گفته باشم! من فقط گفتم نمیتوانم آهنگهای سراسر غم و غصه را صبح اول وقت گوش کنم سر این موضوع هم نه با شما که با هیچ کس دیگری بحثی ندارم لطف کنید سر علایق شخصی دیگران نه با آنها بحث کنید و نه اتهام بزنید! شما دم از منطق میزنید در حالی که حرفهای خودتان سراسر غیرمنطقی است! منطق به نظر شما آنست که بیایم و در مدح داریوش بگویم؟!!! که بگویم خیلی کیف می دهد که آدم بطور مداوم و بی وقفه هر روز و هر روز و هر روز داریوش گوش کند؟
یک بار دیگر پیشنهاد میکنم بهتان آستانه صبرتان را بالا برده و سعی کنید نظرات مخالف با نظر خودتان را تحمل کنید! اگر فکر میکنید امثال من که داریوش گوش نمی کنند (در ضمن کی گفته خود داریوش موسیقی اصیل کار میکند؟!) باعث شده اند موسیقی مملکت به قهقرا برود منم میگویم امثال شمایی که تحمل شنیدن کوچکترین حرف مخالفی را ندارید و مدام قضاوت میکنید و اتهام میزنید هستید که باعث شده اید خود مملکت به قهقرا رود دیگر موسقیش پیشکش همه مان!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد