روزهای من
روزهای من

روزهای من

کریسمس مبارک

   

We wish you a merry Christmas
We wish you a merry Christmas
We wish you a merry Christmas
And a happy New Year

با اینکه مسیحی نیستم و در حال حاضر با هیچ مسیحی مسلکی دوست نیستم، ولی این حال و هوای کریسمس و بابانوئل و درخت کاج تزیین شده را خیلی دوست دارم! این حال و هوا مرا یاد برف و بورانهای گذشته و کارتون اسکروچ می اندازد، کارتونی که شاید بشه گفت تنها برنامۀ کریسمسی تلویزیون ایران بود؛ تلویزیونی که مسئولینش تا مدتها به خود زحمت خرید فیلم جدید دیگری را با حال و هوای کریسمسی نمی دادند (البته بعدها اسکروچ به کنار رفت و جایش را به تنها در خانه های مختلف داد)، اسکروچ را دوست داشتم زیاد چون برایم پیام آور برف و زمستان و آدم برفی بود و از حق نگذریم هرگاه تلی اسکروچ جان را نشان می داد، خداوند عالم هم دمش گرم برای دل من و دیگر کودکان برف دوست، پوشالهای سفید و زیبای برفش را از آسمان نازل می کرد و چقدر خوشحالمان می کرد با این کار!  

با اینکه مسیحی نیستم و در حال حاضر با هیچ فرد مسیحی مسلکی دوست نیستم، ولی دوست دارم بروم خیابان ویلا و چرخ بزنم بین آنهمه کارت پستال فروشی های زیبا که نه تنها نزدیک ژانویه، که همه ی سال زیبا و دلفریبند و آدم با دیدن آنهمه فضاهای زیبا و رومانتیکشان چقدر انرژی مثبتی که نمی گیرد؛ و دوست دارم مدتها همانجا بمانم و هی گشت بزنم در یکان یکانشان؛ هرچند که فروشندگانش را نشود با یک من عسل هم خورد! 

با اینکه مسیحی نیستم و در حال حاضر با هیچ مسیحی مسلکی دوست نیستم، ولی دلم می خواهد یک درخت کاج زیبا را بگیرم و کنج خانه علمش کنم و رویش را بپوشانم با انواع و اقسام گوی ها و وسایل زینتی و براق و مدام ذوق کنم با دیدنشان! 

با اینکه مسیحی نیستم و در حال حاضر با هیچ مسیحی مسلکی دوست نیستم، ولی دلم می خواهد جورابهای پشمی خالی ام را آویزان کنم زیر شومینه و صبح فردا به شوق دیدن هدایایی که بابانوئل برایم در آن جورابها گذاشته، بیدار شوم و به این فکر نکنم که آخر دختر خرس گنده اولا که بابانوئل کجا بود دوما تازه اگر هم باشد تو که مسیحی نیستی انتظار بابانوئل را می کشی گنده بک! 

با اینکه مسیحی نیستم و در حال حاضر با هیچ مسیحی مسلکی دوست نیستم، ولی دوست دارم به هرکس که می رسم بگویم کریسمست مبارک و الهی که سال خوبی در انتظارت باشد! 

با اینکه مسیحی نیستم و در حال حاضر با هیچ مسیحی مسلکی دوست نیستم، ولی دلم می خواست تمام خیابانها چراغانی بود و درختان خیابان ولیعصر هر یک خود یک پا درخت کریسمس بودند! 

با اینکه مسیحی نیستم و در حال حاضر با هیچ مسیحی مسلکی دوست نیستم، ولی آرزو می کنم که ای کاش این منیتها و برتری جوییها از روح و روان مردمم پاک می شد تا بدون غرض ورزی، بخل و کین، می توانستیم باور، کیش و آئین یکدیگر را قبول کنیم و همانطور که از مسیحی، کلیمی و زرتشتی انتظار داریم سال نوی ما را جشن بگیرند، ما هم پا به پای آنان شاد می شدیم برای فرا رسیدن سال نویشان! 

با اینکه مسیحی نیستم و در حال حاضر با هیچ مسیحی مسلکی دوست نیستم، ولی دوست دارم بگویم امیدوارم سال نوی میلادی بر همگان مبارک باشد و سال 2011 سالی باشد سراسر خیر و نیکی برای تمامی مردمان جهان!

نظرات 17 + ارسال نظر
ترانه یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 01:49 ب.ظ

کریسمس مبارک بهاره جون.
من کاج و کادو و جشن دوست میدارم.

درست مثل من ترانه جونم

مینا یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 02:16 ب.ظ

با اینکه مسیحی نیستم و با هیچ مسیحی مسلکی دوست نیستم دلم میخواهد از طرف خودم به بهارم تبریک بگم. و بعد من و بهاره هر دو با هم داد بزنیم و به همه مسیحی های دنیا بگیم: کریسمس مبارکککککک

مرسی مینا گلی...کریسمس تو هم مبارک عزیز دل

آسمون(مشی) یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 02:20 ب.ظ http://mashi.blogsky.com

از برف نگو که دلم خونه...
با این هوای یبوست گرفته برف کجا بود دوست جون؟؟
به هر حال کریسمس تو هم مبارک باشه...
هی می خوام امروز انرژیم مثبت باشه! که نمی شه...

عیب نداره عزیزم... ایشالا برف هم میاد یعنی امیدوارم که بیاد

مامی یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 02:32 ب.ظ

یلدا خوش گذشت ؟ روز بعد از یلدا تو اداره همش به این فکر می کردم که مرخصی گرفتی و تو خونه داری حال می کنی راستی واسه چه چیزایی مرخصی میری ها !!

ممنون خیلی شب خوبی بودمرخصی را گرفتم چون مطمئن بودم میهمانان تا دیر وقت می مانند و بعدش مادرم دست تنها نمی تونه دوباره خونه رو مرتب کنه چون دست و پاهاش خیلی درد میکنه... تازه مرخصی را اگه نگیرم میسوزه چون نه برام ذخیره میشه و نه پولش رو بهمون میدند... موندم خونه و کمک مادرم کردم ولی از حال کردن خبریب نبود عوضش کمرم و کف پاهام پدرم رو درآوردند از بس ذق ذق کردند.

بانو یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 03:33 ب.ظ

با اینکه مسیحی نیستم.. اما بسی لذت بردم از نوشته قشنگتون...

مرسی دوستم... خوشحالم خوشت اومده

شرلی یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 08:00 ب.ظ http://eghlimeyakh.blogfa.com

کریسمس تو هم البته با یه روز تاخیر مبارک بهاره جون

مرسی شرلی جانم

مه سا بادوم دوشنبه 6 دی 1389 ساعت 06:26 ق.ظ http://www.baadoom.blogfa.com

با اینکه مسیحی نیستم و در حال حاضر با هیچ مسیحی مسلکی دوست نیستم، ولی
کریسمس مبارک!:دی

کریسسمس تو هم مبارک مه سا جان

somam دوشنبه 6 دی 1389 ساعت 08:12 ق.ظ http://somam.blogfa.com

سلام بهاره جون .خوبیییی.منهم کریسمس را دوست میدارم .ولی خدا وکیلی عیدشون از ما بهتره .

سلام دوستم
بد نیستم عزیزم ممنون...تو چطوری؟
یه چیز میگم به کسی نگی ها==> منم عید اونا رو خیلی بیشتر تر دوست میدارم چون تو زمستون اتفاق میفته و منهم که می دونی عاشق زمستونم

سامان دوشنبه 6 دی 1389 ساعت 08:36 ق.ظ http://www.fuwo.blogsky.com

کریسمست مبارک. سال خوبی داشته باشی.

کریسمس شما هم مبارک... امیدوارم شما هم سال خوبی داشته باشید به امید خدا.

سامان دوشنبه 6 دی 1389 ساعت 09:23 ق.ظ http://www.fuwo.blogsky.com

بهاره جان لطف داری از بازدیدت ممنونم.

مرسی از حضور شما

الی دوشنبه 6 دی 1389 ساعت 09:37 ق.ظ http://elidiary.persianblog.ir/

دقیقا درست گفتی . کریسمس برای نسل ما فقط با آن کارنون قدییمی و در پیت اسکروچ گره می خورد. متاسفم برای مسیحی های مقیم ایران که اغلب برفی را در کریسمس تجربه نمی کنند . و البته مبارکشان باشد سال نو .

منم خیلی براشون متاسفم دوستم و نه تنها برای مسیحیا که برای تمام اقلیتها متاسفم که در این مملکت سه نقطه! هیچ حق و حقوقی براشون قائل نیستند و عیدشون رو باید عزا بگیرند چرا؟ چون محرم ما مسلمونهاست!!!

روح سفید دوشنبه 6 دی 1389 ساعت 10:24 ق.ظ

یک سر به میرزای شیرازی هم بزن! نمی دانی این روزها چه حال و هوایی دارد.

حتما دوستم... مرسی

fafa دوشنبه 6 دی 1389 ساعت 11:00 ق.ظ http://www.longliveahmad.blogfa.com

بیچاره اونایی که تو ایران به دنیا اومدند و مسلمون نیستند... از عیداشون هیچی نمی فهمند...

منم خیلی دلم براشون می سوزه دوستم

نازلی دوشنبه 6 دی 1389 ساعت 11:05 ق.ظ http://darentezarmojeze.blogsky.com/

عین خودمی دوستم عین خودم. منم عاشق این مراسما هستم فقط حیف که اینجا حال و حواشو نداره.
از اون کارتون اسکروچ هم خیلی خیلی خوشم میاد.

دوست خودمی دیگه واقعا حیف... یکی نیست بگه آخه چی میشه این مراسم را ما هم جشن بگیریم مگه کشورای مسلمون دیگه مسلمون نیستند؟ مالزی مسلمون نیست مثلا ؟ ببین چه جور کریسمس رو جشن می گیرند و احترام میگذارند به دین و مذهب هموطنانشون... فقط ایرانه که خودخواهی و من منم دولتمرداش بیداد میکنه و هرکه غیر از خودشون رو به حساب نمیارند

ارمیا نظری دوشنبه 6 دی 1389 ساعت 12:13 ب.ظ http://http://ermiyan.persianblog.ir/

در حد لالیگا با این کلمه مشتی حال میکنی ها نه؟ مث من که با ای تو روحت

خیلی تابلو بود؟

مست دوشنبه 6 دی 1389 ساعت 01:36 ب.ظ http://shamsemani.blogfa.com

با اینکه مسیحی نیستم اما نمی دانم چرا هر وقت حرف عیسی به میان می آید نسیم گرمی از محبت همه وجودم را احاطه می کند ... نمی دانم با اینکه مسیحی نیستم چرا با شنیدن اسم عیسی برای لحظه ای ؛عاشق باش؛ در گوشم طنین می افکند ... نمی دانم با اینکه مسیحی نیستم ...

حالا که فکرش رو می کنم می بینم برای من هم نام عیسی یادآور گذشت و صلح و مهربانیست و اینکه چقدر نامش و اثر وجودش پر از عشق و آرامشست... مرسی که این افکار را در من تداعی کردید.

مهتاب چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 03:25 ب.ظ

کریسمس شما هم مبارک ؛کریسمس و درخت کاج و برف و جشن و شادی منم خیلی دوست داشتم تو این روزا با مسیحی های عزیزم هم قدم و همراه بشم و تو جشن ها و شادی هاشون شریک باشم ولی همین طور که می دونی اینجا ایران و کاریش هم نمی شه کرد.(منم به نوبه خودم این روز عزیز رو به همه مردم جهان الالخصوص بهاره عزیزم و پدر و مادرم اول بعد به شما تبریک می گویم)

خصوصا به پدر و مادرت؟ هاین؟ نکونو شوما مسیحی بودو صداشو درنمیاوردو؟ هاین؟ خودش زود تند سریع اهتراف کونو الان!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد