روزهای من
روزهای من

روزهای من

عاشقانه

سال دوم یا سوم دبیرستان که بودم، فیلم «عاشقانه» با بازی مرحوم خسرو خان، بهاره رهنما، پیمان قاسم خانی و ... روی پرده بود. احتمالا خودتان دیده اید و موضوع داستان یادتان هست که پدر بهاره رهنما راننده ی خسروخان بود و خسرو خان باوجود اینکه همسر داشت و ظاهرا همه ی دار و ندارش هم مال همسرش بود ولی از طرفی عاشق غزال (بهاره رهنما) شده بود. غزال ولی عاشق پبمان بود؛ خسرو خان هم به ناچار پدر غزال را تطمیع می کند و راضیش می کند یک جورایی با او کنار بیاید و کاری کند که غزال با او ازدواج کند؛ در نتیجه برای زدن مخ غزال خانم، ایشان را همراه پدر و مادر ش می برد شمال... حالا باقی داستان که چه اتفاقی می افتد را ولش کن، کاری با آن ندارم، من همه ی اینها را گفتم تا به اینجا برسم که: تو راه شمال، شکیبایی به ناگهان می زند زیر آواز که: 

هر که دیدم یاری داره، من ندارم 

شب که میشه، خانه ای روشن ندارم 

برم پیش خدا، دادی برآرم 

من از کی کمترم، یاری ندارم 

من چرا، یک گل ز صد گلشن ندارم 

ای خدا! منکه دل از آهن ندارم 

کاشکی در دل، غم نداشتم 

شب روی سنگ سر میذاشتم 

از همه بودم جدا 

از دیار و آشنا 

منکه اینجا، یار و غمخواری ندارم 

دیگه در شهر شما کاری ندارم 

من چرا، یک گل ز صد گلشن ندارم 

ای خدا! منکه دل از آهن ندارم  

و آنجا بود که من عاشق این شعر و آهنگ و عاشق آن حال و هوای خسروخان شدم هرچند که ممنوعه بود؛ بعدها از پدرم پرسیدم این آهنگ را چه کسی خوانده ست و جواب شنیدم یا الهه یا یاسمین درست یادم نیست ولی آهنگش اینجوری بود... و پدر خواند، چنان جگرسوز که در دم اشکم روان شد و از آن بعد کار پدر درآمد، مدام درخواستش می کردم که بخواند برایم این ترانه را (گفته بودم برایتان؟ پدر صدای بسیار خوشی دارد، آنقدر گرم و ملایمست که در کودکی نیازی نبود برایمان لالایی بخواند، او اگر با همان تن معمولی صدایش با ما صحبت می کرد، ما سه سوته خواب بودیم بسکه آهنگ صدایش ملایم و آرامشبخش بود). حالا نمی دانم چه شده است که از صبح تا بحال این ترانه به قول پدر آمده ست توک زبانم و ول کن ماجرا نیست (پارازیت... عمریست به پدر می گوییم پدر جان توک نه، نوک؛ ولی او همچنان به نوک می گوید توک، به هفده می گوید هبده و به ده دوازده می گوید ده چهارده و ما همچنان نفهمیده ایم که چه سنخیتی دارد ده با چهارده و اصلا کلا چگونه است که اینگونه است؟ هاینmahsae-ali؟ ضمنا بگویم که ایشان نه تنها بیسواد نیستند بلکه یکی از مهندسان مخابرات این مملکت نیز می باشند و همین امرست که دقمان می دهد؛ ولی خوب اینجوریاست دیگر!) شما چطور؟ شنیده اید این آهنگ را؟ 

 

پ.ن.1. تا شنبه شاید نباشم.

پ.ن.2. دوست دارم بدونید که امروز پرم از زندگی ...  

پ.ن.3. شاد باشید و لبریز از عشق... عیدتون پیشاپیش مبارک

نظرات 24 + ارسال نظر
ترانه سه‌شنبه 25 آبان 1389 ساعت 01:26 ب.ظ

دیدم فیلم رو اما شعرش رو یادم نمیاد.
تعطیلات خوش بگذره خانومی.
ایشالا پر از زندگی باشی و شاد.

مرسی ترانه جانم
به شما خوش بگذره امیدوارم
تو هم همینطور دوستم

تینا سه‌شنبه 25 آبان 1389 ساعت 02:05 ب.ظ http://asemoone-tina

وااااااای آره.. یادمه... اون موقع من عاشق خسرو شکیبایی بودم... خیلییییییییییییی زیااااااااااد.... بعد وقتی رفتیم سینما یک سینما علیه من بسیج شده بودن وقتی من طرفداری خسرو جونم رو می کردم :)) یادش بخیر... اسم پیمان قاسم خانی همون پیمان بود تو فیلم؟ هاین؟؟ :دی
عید تو هم مبارک عزیز دلم.... همیشه سرشار از زندگی باشی الهی

یادته تینا؟ منم فقط و فقط بخاطر اون آوازی که خوند، طرفدار خسروخان شدم و آخر فیلم وقتی اون ماشین خوشگله رو داد به غزال خانم کلی براش جریه چردم
اسم پیمان درست یادم نیست ولی فکر کنم تو درست بگی همون پیمان بود اسمش
تو همی الهی همیشه تندرست و شاد باشی مهربون تینای خودم

بانو سه‌شنبه 25 آبان 1389 ساعت 02:17 ب.ظ

من اصلا یادم نمی یاد.. شاید هم ندیدم..
عیدت مبارک خانوم بهار...

عیدت تو هم مبارک نازنین بانو

مهتاب سه‌شنبه 25 آبان 1389 ساعت 02:39 ب.ظ

سلام عزیزم عید تو هم مبارک باشه و اما در مورد نوشتت مثل همیشه زیبا و پر محتوا بود حقیقتش این ترانه رو بار اولم بود که خوندم و یه جورایی وصف حال من هم بود. و یه جورایی به دلم نشست راستی تو عید و تبریک گفتی؟پس فصل گل و سنوبر عیدی من یادت نره. وا من که چیزی نگفتم چرا عصبانی می شی

عید شما هم مبارچ باشه مهتاف خانمقوشت و بیار جولو برات بوخونمش حالشو ببری تا بعدش تو هم جریه ت بجیرهعیدی و اینا رو بنویس رو یخ بلات می خرم

آسمون(مشی) سه‌شنبه 25 آبان 1389 ساعت 02:49 ب.ظ

الهییییییییییییییی!خوب معلومه دیگه!اداره تون که 5 شنبه ها تعطیل بید!فردام که عیده!
عید تو هم مبارک دوست جون!

مرسی دوست جونم به تو هم الهی خیلی خوش بگذره

ممول سه‌شنبه 25 آبان 1389 ساعت 03:31 ب.ظ

اشاره نمی کردی هم می فهمیدیم امروز خیلی خوبی
خدا الهی این بابای با نمک و خوب و خوش صدا رو همیشه سالم و سلامت نگه داره برات . مامان منم گاهی این مدالی حرف می زنه مثلا به ژاپون می گه جاپون یا مثلا به هند بال می گه همبال هر چی هم تذکر می دیم افاقه نمی کنه

ممول مردم از خنده از دستت:)))) امیدوارم خدا مامان خوب تو رو هم برات سلامت و تندرست نگه داره دوستم

کبوترسفید سه‌شنبه 25 آبان 1389 ساعت 06:12 ب.ظ http://kabutare-sefid.blogsky.com

اصلا همین طرز حرف زدنشون آدمو عاشق میکنه دیگه
وقتی تک باشی بیشتر دوست داشتنی میشی حتی اگه تک بودنت باعث شه گروهی بت بخندن!!!
شعریم که گذاشتی واقعا قشنگه گاهی آدما فکر میکنن کسیو ندارن اما به قول همراه اول(هیچ کس تنها نیست!!!)مگه نه؟
عیدت مبارک گلم
خوشحالم کردی نظر گذاشتی بازم منتظرتم

fafa چهارشنبه 26 آبان 1389 ساعت 08:15 ق.ظ http://www.longliveahmad.blogfa.com

من فیلمش رو ندیدم آهنگ رو هم نشنیدم...

سارا... خونه مهربونی ها... پنج‌شنبه 27 آبان 1389 ساعت 08:08 ق.ظ

ولی بهاره توک زبون بیشتر به آدم می چسبه...منم می خوام از این به بعد بگم توک زبون...
هر جا هستی بهت خوش بگذره...

متولد اردیبهشت شنبه 29 آبان 1389 ساعت 12:10 ق.ظ http://xxlbar.blogfa.com

این کامنتت منو یاد قدیمها میندازه..
منم این فیلم رو دیدم ..خیلی قشنگ ساخته شده و بازی مرحوم خسرو شکیبا اونو بیشتر جذاب کرده.
راستی چرا بهم سر نمیزنی؟[ناراحت]

somam شنبه 29 آبان 1389 ساعت 08:18 ق.ظ http://somam.blogfa.com

این فیلم تو دوره خودش فیلم هندیبود .یادش بخیر خسرو شکیبایی.خدا رحمتش کنه خیلی زیبا نقششو بازی کرد .من و بردگردوندی به سالها قبل مادر خدا خیرت بده .

مینا شنبه 29 آبان 1389 ساعت 11:02 ق.ظ

سلام عزیزم. خوبی؟ خوش گذشت تعطیلی ها؟؟؟؟؟؟
فیلم رو ندیدم چرا؟؟؟؟؟؟ دم بابات گرم با اون صداش

آرزو شنبه 29 آبان 1389 ساعت 11:46 ق.ظ http://rahgozareandisheha.blogfa.com/

یادش بخیر فیلم عاشقانه
نه بهار جان من نشنیدم اگه داری بفرست
ممنون میشم

م م عزیز شنبه 29 آبان 1389 ساعت 02:30 ب.ظ http://chopoli.persianblog.ir/

دوست جون منم رمز میخوام
میبخشی یه مدته نمیتونم کامنت بدم ولی مطالبو زود زود میخونم

برات فرستادمش دوست جون

somam شنبه 29 آبان 1389 ساعت 09:57 ب.ظ http://www.somam.blogfa.com

به روزم

شاذه شنبه 29 آبان 1389 ساعت 10:44 ب.ظ http://moon30.blogsky.com

آخی... خدا سایه ی پدرتو روی سرت نگه داره دوستم
امیدوارم همیشه لبریز باشی از خوشی و زندگی

من بازم رمزت رو گم کردم میشه بازم بهم بدی؟

سارا... خونه مهربونی ها... یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 07:52 ق.ظ

رمزتو عوض کردی؟

اوهوم... الان میام بهت میدم رمزو دوست جون

مامی یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 09:50 ق.ظ

دوباره رمز وبلاگتان عوض شده ؟؟؟رمز می خوایم پلیز

آسمون(مشی) یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 03:09 ب.ظ http://mashi.blogsky.com

وایییییییییییییی!چه عکسایی اون بالاهه گذاشتی دوسم!انگاری آدم داره شیرجه می رههههههههههههه پایین!

تازه دوسم خودم داشتم زهره ترک می شدم اون تو

فیروزه یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 03:27 ب.ظ

رمزتو دوباره میگی بهم؟! دیلیتش کردم! امیدوارم اون دو تا عکس هنوز باشن!

بله که میگم... برات فرستادمش دوباره فیروزه جانمهنوز دلیتشون نکردم

نازلی دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 10:15 ق.ظ http://darentezarmojeze.blogsky.com/

سلام بهاره جون
من چرا این پستت رو ندیدم. کلا به نظر من آدم وقتی که خسروخان رو میبینه خدارحمتش کنه پر از عشق میشه این آدم کلا خیلی دوست داشتنیه.
این فیلم رو ندیدم ولی با این توصیفاتی که کردی هوس کردم ببینم.
راستی اون عکسایی که گذاشتی خیلی قشنگه اون جوجه بچه داداشته؟
منم بالاخره آپ کردم.

سلام عزیز دلم
خوفی؟
آره... انقدر خوب نقش عاشقا رو بازی می کرد که آدم دلش می خواست هی عاشق بشه
اون جوجوهه برادرزاده مه دوستم...
رامان خاله حالش چطوره؟

فرداد دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 11:05 ق.ظ http://ghabe7.blogsky.com

انتقال حس عالی بود...
همیشه از زندگی پر باشین

لطف دارید... ممنون
شما هم بهمچنین... ممنون

سانی دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 06:10 ب.ظ http://khatesevom.blogsky.com/

سلام بهارجونم دیدم چندین بار بهم سر زدی عزیزم

میبینم که حسابی به گردشو تفریح بیدی

واسه پست حوکشل آخرت که نظرات نذاشتی

همه پستاتو حوندم به غیر از پست ذوق زده شدنتونو رمز میخواهیم

بازم میبوسمت دلم واست اینقذ شده

به به... چه عجب از این ورا سانی جونم...
منم دلم برات تنگیده بوده اینــــــــــــــــــهوا
الان میام و رمزو بهت می دم

هاشور سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 02:19 ب.ظ http://hhashoor.blogfa.com

رمز هم رمزای قدیم یه الله اکبر میگفتی و یه فوت میکردی باز میشد
من رمز میخواااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
اگه ندی ایشالا کامنتای وبلاگت منفجر بشن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد