روزهای من
روزهای من

روزهای من

بی‌ملاحظه!

دقت کردی چقدر بعضی آدما بی‌فکر و بی‌ملاحظه‌اند؟! آدمایی که بدون فکر و نسنجیده چنان رفتار می‌کنند که بچه 5 ساله مثل اونا عمل نمیکنه. حرکات ژانگولری تو محیط کار، وسط خیابون، تو مهمونی و ... (درواقع مکان براشون فرقی نمیکنه اینا یه الگوی رفتاری دارند برای تمام اماکن!) از علائم ظاهری این افراده! مثلا

اگه سر کار دوستی بهشون تلفن کنه، بدون در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی چنان دادی میزنن که: ســـــــــــــــــــــلام (تا می‌تونی سین و کشدار بخون) چطوری؟ خاک تو سر خر بیشعور نفهمت بکنن که یه هفته ست به من زنگ نزدی! (حالا اینکه اتاقش تو پارتیشنه و نفس بکشه کل سالن می‌شنوند و اینکه اینجا مثلا یک محیط مطالعاتیه و ادب و نزاکت خیلی مهمه و نیز طبعاً باید سکوت درش رعایش بشه وگرنه اون همکار بدبخت نگون بختی که من باشم نمیتونه جملات و درست ردیف کنه پشت سر هم و اون کلمه ای که یه ساعت بود که گذاشته بودم سر کار و روی همون نوک زبون گیر کرده بود و این ور ترم نمیومد، تا خواست خودی نشون بده و به یادم بیاد، دادِ ایشون دوباره از ذهنم پروندش، براشون هیچ فرقی نمی‌کنه) و این مکالمه ی پر از نقل و نبات با همین وضعیت نیم ساعتی ادامه پیدا میکنه! یا اینکه یکی از همکاران مرد وارد اتاق خانوم میشه و خلاصه عشوه خرکی ها و قهقه های خانم اجازه به اهل سالن نمیده که به کارشون برسند. یا خدایی نکرده، زبونم لال کسی باعث ناراحتی و دلخوری ایشون بشه. بدون ملاحظه صدارو میندازه ته گلو و اون جیغ بنفشه خوشگله رو میزنه که: - مردیکه/زنیکه فلان فلان شده ی فلان! تو بیجا کردی فلان کار و انجام دادی و... اگرم تو خیابون باشند که یه دونه آدامس خرسی میذاره تو دهنش و با دهان باز میجودش و هرازگاهی هم چنان آدامسه رو باد میکنه که بشه قد یه بادکنک و بعدشم ترقی می‌ترکوندش و بقایای آدامس و که چسبیده به صورت و نوک دماغش، با زبون جمع می‌کنه و دوباره مشغول جویدن میشه! به ایشون اصلا مربوط نیست که دیگران از دیدن چنین صحنه‌ای دچار تهوع میشوند! اصلا گور پدر دیگران! دیگران چه کاره ی زندگی ایشونند؟! خدا نصیب نکنه با چنین جونورانی سوار تاکسی بشی (پارازیت... فاتحه ات خونده ست در اون صورت) فکر کن خسته و کوفته از کار روزانه، سوار ماشین می‌شی؛ سرت رو می‌چسبونی به پنجره ماشین و چشات رو می‌بندی بلکه یه ذره خستگی از تنت دربیاد؛ که یهو دو تا جوون لوس و ننر (پارازیت ... فرق نمیکنه دختر باشه یا پسر، ناقص‌العقلی و بی‌ملاحظگی ربطی به جنسیت نداره) سوار ماشین می‌شن و شروع می‌کنن به حرف زدن، البته حرف که چه عرض کنم، هوار زدن؛ حالا هوار نزن و کی هوار بزن. یکی نیست بهش بگه بابا دوستت بغل دستت نشسته! اگرم می‌خوای بقیه هم بشنوند خزعبلاتت رو که والا به خدا هیشکی کر نیست، تو یه ذره جا مطمئن باش صدات خوب و باکیفیت پخش میشه! حالا ول کن ماجرا هم نیستند؛ تا برسند به مقصد انقدر چرت و پرت میگند و هوار می‌زنند و سر و صدا راه میندازند که وقتی از ماشین پیاده میشی مجبوری یراست بری داروخونه یه قرصی چیزی بگیری بلکه سردردت بهتر بشه. این تازه درصورتیه که همه ئ مسافرای ماشین یه دست باشند (مثلا همه زن باشند یا برعکس) ولی خدا نکنه دو تا هم جنس سوار شوند و یه غیرهم‌جنس بدبخت بی‌زبونِ سیاه‌روز هم تو ماشین باشه! اگه پسر باشند که هی شروع می‌کنند به ضایع کرند همدیگه و جفتک انداختن و تو سر و کله ئ هم زدن تو فسقلِ جا، و با هر کتکی که یکشیون می‌خوره اون غیرهم‌جنس مادر مرده هم باهاش کتک می‌خوره (پارازیت... البته همه ئ غیرهم‌جنسا اینجوری نیستند. مثلا اگه اون غیرهم‌جنس شمسی خانم باشه، کیفش و برمی‌داره و دو تا محکم میزنه تو سر جفتشون تا دیگه غلط کنند تو ماشین از این مسخره بازیا دربیارند! ولی آخه همه که شمسی خانم نمی‌شند) و خلاصه انقدر جوکای یخ و بی مزه میگند و اته پته می‌کنند که به دختره بفهمونند تنها هستند و دنبال دوست دختر می‌گردند (پارازیت ... که تو البته میدونی عمرا هم تنها نیستند و فقط دنبال کامل کردن کلکسیون دوست دختراشون می‌باشند و بس). اگر هم دو تا دختر سوار ماشین بشوند و یه پسر مظلوم (البته یک در هزار) و حیوونکی هم تو ماشین باشه، هی پشت سر هم شروع می‌کنند به خالی بستن و یا از فلان دوست پسرشون می‌گند یا از هزار تا خواستگارشون ... بابا!!! جون مادرت بسه! آخه یه ذره هم مراعات مردم و بکن! تو مهمونی هم ترجیح میدم نگم چه جوریند، تو خودت حتما دیدیشون و میدونی چه جوریند. اینجور آدما، آدم و به این فکر می‌برند که آیا اصلا خداوند عالم چیزی به عنوان مغز یا خرد یا عقل، تو سر این بنده‌هاش گذاشته؟ آخه اینهمه حرکات جلف برا چی؟ فقط برا جلب توجه؟ کمشون نیست هر جا میرن از بس خل بازی در میارن همه با دیده تحقیر نگاهشون می‌کنند و تا می‌تونن با بی‌احترامی باهشون رفتار می‌کنند؟ بسشون نیست همه پیش خودش به عقل اونا شک میکنن! مثلا یادمه اون وقتا که تدریس می‌کردم، سر کلاس هی من داد میزدم، هی این دو تا منشی آموزشگاه وسط راهرو داد میزدند؛ هی من هوار میزدم که صدام برسه به کلاس، هی اونا غش غش و خندشون و بیشتر میکردند...حالا بگو با کی؟ با مستخدم آموزشگاه!!! دلم می‌خواست برم از کلاس بیرون و دو دستی یکی محکم بزنم تو سر منشی ارشده، دو تا هم بزنم تو سر نوچه‌اش. آخه آدم قحطه؟ چقدر بدبختید شما ها!!! د همین کارا رو کردند که آبروی هر چی منشیه بردند. اگه یه بدبختی هم داره با آبروداری منشی‌گریش و میکنه این خل و چلا آبرو واسش نمی‌ذارند! یا نمونه دیگه‌اش این خانم ایکسه که یه ساعته پدر منو درآورده با اینهمه داد و بیداد و سر و صدایی که راه انداخت، با یکی از آقایون حرفش شده و تا نکشه آقاهه رو ولش نمیکنه! در کمال راحتی خیال 4 تا بد و بیراه آب دار هم حواله جد و آباد و نیاکان آقاهه کرد ولی آقاهه جرات نکرد لب از لب باز کنه! من به جای این دختره ورپریده مردم از خجالت، نمی دونم بعد از اینکه عصباتیش رفع شد، با چه رویی میخواد تو صورت آقای همکار نگاه کنه؟ البته این پر رویی که من می بینم، مستقیم زل می زنه تو چشم آقای همکار و بازم به روش قدیم عمل می‌کنه! 

 

نظرات 23 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 بهمن 1387 ساعت 12:55 ب.ظ http://no-1.blogsky.com

فعلا اوووووووووووووووووول

نازلی سه‌شنبه 1 بهمن 1387 ساعت 01:05 ب.ظ

سلام بهاره جونم
چقدر دلت پر بود دوستم . میبینم که این آدما حسابی رفتن رو اعصابت و دارن حرصت میدن.
گور باباشون میدونی چیه هر کس نمره خودش رو داره مطمئن باش که آدمها به اون نمره خودش رو میدن و به تو نمره تو رو به این خاطر نه خجالت بکش که اون خانم ایکس فحش داده و نه حرص بخور البته میدونم که کار بسیار سختی هستش.
جقدر حرف زدم . مراقب خودت باش دوستم.

پژمان سه‌شنبه 1 بهمن 1387 ساعت 01:13 ب.ظ http://shaerane.blogsky.com



پارازیت... البته همه ئ غیرهم‌جنسا اینجوری نیستند. مثلا اگه اون غیرهم‌جنس شمسی خانم باشه، کیفش و برمی‌داره و دو تا محکم میزنه تو سر جفتشون تا دیگه غلط کنند تو ماشین از این مسخره بازیا دربیارند! ولی آخه همه که شمسی خانم نمی‌شند

این قسمتش رو فقط خوب اومدی...

نرگس سه‌شنبه 1 بهمن 1387 ساعت 02:16 ب.ظ http://bargizard.blogfa.com

سلام .
من هم از این آدمای بی ملاحظه زیاد دور و برم دارم. حالت رو خوب می فهمم. خوشحال می شم که دوستی منو بپذیری

آسمان(مشی) سه‌شنبه 1 بهمن 1387 ساعت 02:22 ب.ظ http://mashi.blogsky.com

این عکس جواد رضویان تو فیلم باران منو کشتهههههههههههههههههههه! بلاگفا کلا" امروز مشکل داره دوستم!
همکار منگولو شوت و بی ملاحظه داشتن یه طرف ، آدمای بی ملاحظه و مزخرف تو تاکسی هم یه طرف!!

پرنیان سه‌شنبه 1 بهمن 1387 ساعت 02:25 ب.ظ http://www.missthinker.blogfa.com

جدا بعضی آدما به طرز فجیعی بی ملاحظن.اونقدر کهه ادم دلش می خواد یه چیزی بهشون بگه!

مستانه سه‌شنبه 1 بهمن 1387 ساعت 05:37 ب.ظ http://baadbadak.blogsky.com/

من همین الان آدامس خرسی رو که داشتم می خوردم قورت دادم که تو نفهمی!!!

بهنام سه‌شنبه 1 بهمن 1387 ساعت 06:48 ب.ظ

سلام
شماخوبید؟از اینجور ادما همه جا هستند.خوشبختانه تو محل کارم از این نمونه هاکه گفتی خبری نیست.ولی یه فضول داریم که همش سرک میکشه ببینه من توی کدوم سایتم.دلم میخاد بکشمش.

جمشید سه‌شنبه 1 بهمن 1387 ساعت 08:13 ب.ظ http://jamshid.ir

سلام.

از سایت من هم بازدید کنید. لینک های جالب از همه چیز و همه جا .

جمشید

چون ازم تعریف نکردید و بیخودی هندونه ننداختید تو زنبیلم... تایید می کنم نظرتون رو.
ممنون

هه چی کار داری؟! چهارشنبه 2 بهمن 1387 ساعت 02:28 ق.ظ http://m-daily.blogfa.ir

ما متوجه شدیم که شوما دلتان بسیار پر است و اصن اعصاب ندارید .. بنابراین اصلن به روی خودمان نمی آوریم که خیـــــــــلی چیزا

بهنام چهارشنبه 2 بهمن 1387 ساعت 08:53 ق.ظ

اینجور رفتارا وحشتانکه.دیشب فکر کردم ایا دیگران هم درباره رفتارای ماهم همینجور فکر میکنن!!

اونکه بله مسلمه... حتما مطمئنا تحقیقا خیلیا هستند که از رفتارهای ما خوششون ممکنه نیاد ولی من خودم به شخصه هیچ وقت اون رفتارهایی و که براتون توضیح دادم انجام نمیدم برا همین هضم رفتارای اینگونه دیگران خیلی برام سخته... نمیتونم قبول کنم یه خانوم باشخصیت وسط خیابون آدامسش و باد کنه اندازه یه بادکنک! یا حرفای زشت و نامربوط رو بلند بلند در یک فضای بسته به زبون بیاره....

افسانه چهارشنبه 2 بهمن 1387 ساعت 11:21 ق.ظ http://affa.persianblog.ir

خیلی از اخلاقها و رفتارها پسندیده نیست بهاره جونم ... مثل همین چیزهایی که گفتی. باید از کنارشون زود بگذری و زیادی حرص نخوری !
اوووووووونقدر آدم رو زمین هست با شکل و شمایل و اخلاقیات مختلف که مسلما یه تعدادیشون رو آدم نمی پسنده ... این هم به خاطر تفاوت دیدگاه و نوع بینش هر شخصیه ... به نظرم ... باید از کنار تفاوتها زود گذشت ... و آدمهای با رفتارهای ناپسند از دید خودمون رو، نادیده گرفت.

بهنام چهارشنبه 2 بهمن 1387 ساعت 11:38 ق.ظ

بحث رفتاری خیلی پیچیده و وسیعه.اگه یه چیزی مورد قبول من باشه مثل خندیدن باصدای بلند٬ممکنه برا یکی دیگه بد باشه.آیا حق داره در باره من قضاوت بد کنه؟یا تصورکنه که من اخلاق ناپسندی دارم!

خندیدن با صدای بلند درصورتی که باعث آزار یک عده ی دیگر نباشه... هیچ عیبی نداره و کسی هم حق نداره قضاوت بد بکنه در مورد فرد خندون... ولی اگر تو محیط کتابخونه مثلا کسی شروع کنه به بلند بلند خندیدن، در اون صورت قضاوت بد خودش خود به خود بوجود میاد.
من کاملا با شما موافقم... افراد رو نباید بد قضاوت کرد صرفا به این دلیل که رفتارشون مطابق الگوی رفتار من نیست... ولی قبول کنید بعضی رفتارها و حرکات زشت و ناشایستند و هر جای دنیا هم که برید کسی نمی پسنده. مثل همون بلند بلند خندیدن یا صحبت کردن در کتابخونه.
من در قسمت مطالعات و برنامه ریزی کار می کنم و کار هم ترجمه متونه... گاهی اوقات برگردوندن بعضی جملات و حتی لغات به فارسی واقعا سخت و مشکله... بارها پیش اومده برای یک اصطلاح مشکل، یک معادل خیلی خوب فارسی میاد به ذهنم ولی جیغ و داد بی موقع این خانوم همکار که متاسفانه اتاقش چسبیده به اتاق ما، تمرکزم و به هم زده و من دیگه هرگز اون جمله خوبی که بار اول به ذهنم اومده بود رو نتونستم بنویسم... به همین دلیله که از بی ملاحظگی این خانوم و افرادی نظیر ایشون اینقدر ناراحت و شاکیم.

بلوط چهارشنبه 2 بهمن 1387 ساعت 12:08 ب.ظ

سلام بهاره جونم آره این بلاگفا گاهی وقتا قاط میزنه... اعصاب منم خرد می کنه
وایییییییییی نگو از دست این جور آدما! منم حالم به هم می خوره ازشون متاسفانه تعدادشون هم روز به روز داره زیادتر میشه.
اون قدیما مادرها به دخترهاشون میگفتن دختر باید سنگین باشه ، نباید با صدای بلند توی کوچه قهقهه بزنه و ادا و اطوار در بیاره...ولی حالا
من عاشق خانومای متین و متشخصم!
مواظب خودت باش دوست جونم

بهنام چهارشنبه 2 بهمن 1387 ساعت 05:52 ب.ظ

درست میگویید.وقتی تمرکز از دست بره خیلی سخت میشه.فکر کنم اگه بهشون ایرادشون رو بگیم بهتر باشه.از اینکه دیگران از رفتارهای من ناراحت باشن کلافه شده ام.
عیب کار کجاست ؟پدر ومادر؟جامعه؟یا الگوهای معرفی شده؟شما هم اعصاب خودتون روخراب نکنید

دکتر پرتقالی پنج‌شنبه 3 بهمن 1387 ساعت 12:19 ق.ظ http://dr-orange.blogfa.com

گاهی آدم می خواد خوشبختیشو!!! با دیگران تقسیم کنه

بهنام جمعه 4 بهمن 1387 ساعت 10:12 ق.ظ http://minefield.blogfa.com

سلام
خدا کنه کسی خودمون روبی ملاحظه حساب نکنه. باید بیشتر مراقب باشیم.

inموریx جمعه 4 بهمن 1387 ساعت 07:37 ب.ظ

ای بابا....چقدر دلت پر بود دوست من....زیاد رو این موضوعات حساس نشو که آدم دلش همیشه پر میمونه....خوب هر کی یجوری هستش...من سعی میکنم که همیشه بگم این کار این شخص خوبیش اینه که خودشو راحت میکنه...حالا درسته چند نفر ناراحت میشن ولی چه میشه کرد...همینه دیگه

محمد شنبه 5 بهمن 1387 ساعت 01:08 ب.ظ http://hoviat.blogsky.com/

اصولاً شما همجنس و غیر هم جنس رو با هم بردی زیر سوأل .
ولی جالب گفتی و به حق .
یعنی همچین کوبوندی که دیگه طرف از جاش پا نشه ، جه برسه به اینکه بخواد از این غلطا کنه !
ولی خوب از این همشیره ها و اخویها که مصداق بحث شما باشن زیادن و به این راحتی ها هم از رو نمیرن .
به نظرم خیلی متین بحثتون رو شروع کردید و با این که عصبانی بودید تونستید حین عصبانیت منظور فرهنگی خودتون رو برسونید .
حالا میخواد کسی گوش بده یا نده ، بازم مهم نیست .
به هر حال ، بی ملاحظه قابل ملاحظه ای بود .

امید آزادی یکشنبه 6 بهمن 1387 ساعت 09:27 ق.ظ http://ciah.persianblog.ir

سلام

هر قدر چشمه آب دورتر باشد هرگز نا امید نشو تو محکم قدم بردار و بر طول آن بیفزا
[گل][گل][بدرود]

کم آویز یکشنبه 6 بهمن 1387 ساعت 02:35 ب.ظ http://kamaviz.blogsky.com

سلام
با اینکه خلاصه نویسی رو رعایت نکردی ولی چون نویسنده خوبی هستی خواننده رو تا پایان مطلب نگه میداری! تبریک می گم.
طنز تلخ جالبی بود مجاب شدم بقیه پستهاتو بخونم. شاد باشی

بهاران دوشنبه 7 بهمن 1387 ساعت 08:51 ق.ظ http://chalesh.blogsky.com

سلام بهاره جونم...خوبی؟
وای که چقدر عالی بود توصیفت در مورد ما آدما که خیلی هامون ادعا می کنه از شعور و تحصیلات بالایی هم برخورداریم ولی افسوس

[ بدون نام ] دوشنبه 7 بهمن 1387 ساعت 01:45 ب.ظ http://no-1.blogsky.com

خیلی خیلی شرمنده ام
اصلا حتی روم نمی شد بیام عذرخواهی کنم ! معذرت می خوام که اومدم اول شدم ولی هیچ نظری در مورد یادداشتت ننوشتم

خیلی متاسفم که آدمای بی ملاحظه و کارهایی که بی ملاحظه انجام می دن اینقدر دورو برمون زیاد شدن ...
راستی ! می دونستی همه این آدمهای بی ملاحظه (که توی محیط کار ، تو تاکسی یا خیابون هستن) اون دنیا می رن بهشت ؟!!! .... چرا ؟ ...... خب معلومه دیگه ، آخه "عقل" ندارن !!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد