روزهای من
روزهای من

روزهای من

رنگها

بی هدف عکسای کامپیوترم و نگاه می کنم، بعضیاشون انقدر زنده اند و با آدم حرف می زنند که کافیه دستت رو دراز و لمسشون کنی... یکی از اون تمشک ترش و خوشمزه هایی که تو عکسه رو برداری مثلا. یا صورتت رو بدی به دست نسیم خنکی که از سمت دریا می وزه... رنگ زیبای این تصاویر  واقعا مجذوبم کرده... با هر عکسی که می بینم به این فکر می کنم که چقدر خدا کار خوبی کرد جهان و رنگی آفرید و نه سیاه و سفید و من چقدر ممنون خدا هستم که به من توانایی دیدن داد تا لذت ببرم از اینهمه زیبایی. حالا که دارم اینها رو می نویسم یهو به ذهنم می رسه که ما آدما حتی بعضی چیزا رو تو ذهنمونم رنگ میکنیم... مث اعداد، افراد، روزهای هفته، ماههای سال و حتی شاید خود سالها... حداقل منکه اینجوریم... مثلا من بجز افراد که فقط تصاویرشون میاد تو ذهم برای بقیه موارد رنگ میاد جلو چشام؛ مثلا من روزهای هفته رو این رنگی میبینم:

شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه،  پنجشنبه و جمعه

حالا که این رنگا رو کنار هم گذاشتم میبینم اصلا و ابدا ترکیبای قشنگی نیستند و اگه قرار باشه عمدا رنگایی و کنار هم بذارم به هیچ وجه به این ترتیبی که این بالا هست، نمیذارم ولی چه کنم که این رنگا ناخودآگاه میان تو ذهنم.

رنگ اعداد هم تقریبا مث رنگ ایام هفته ست ولی با این وجود بذار امتحان کنم ببینم دارم درست میگم یا نه آخه تا حالا رنگای ذهنیم و اینجوری رو کاغذ پیاده نکرده بودم:

یک، دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت، هشت، نه، ده!

نه مثل اینکه یه کم فرق کرد. حالا ماهها:

فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند

اینم از رنگ سالها:

1387، 1386، 1385، 1384، 1383، 1382، 1381، 1380، 1379، 1378

از ترکیب رنگ سالها بیشتر خوشم اومدB تو چی؟ این مواردی و که من گفتم چه رنگی میبینی؟ یا اصلا رنگی میبینی یا نه چیز دیگه ای برات تداعی میشه؟ اگه کسی روانشانسی این رنگها رو هم بلد بود خوشحال میشم بهم بگه ...   

 

P.S.1: Come live in my heart & pay no rent!

P.S.2: If nothing lasts forever, can I be your nothing?! 

نظرات 11 + ارسال نظر
نازلی چهارشنبه 4 دی 1387 ساعت 08:36 ق.ظ http://darentezarmojeze.blogsky.com/

به به بهاره خانم چه پست جالبی خوشم اومد من اینهمه که تو گفتی همه چیز رو رنگی نمیبینم ولی خوب آره درسته یه چیزهایی اول رنگش میاد جلوی ذهنم ولی فکر میکنم که آبی و سبز نشانه آرامشه و سیاه نشانه افسردگی و خاکستری هم همینطور یعنی من اینطوری فکر میکنم.
شاید هم اشتباه میکنم.

[ بدون نام ] چهارشنبه 4 دی 1387 ساعت 09:01 ق.ظ http://no-1.blogsky.com

اینبار به مقام دوم اکتفا می کنیم !
چه جالبه که همه چی رو رنگی می بینی ... من نسبت به همه چی حس دارم ولی رنگی نمی بینمشون !
هیچ وقت کسی رو به قلبت راه نده

فریدون چهارشنبه 4 دی 1387 ساعت 10:20 ب.ظ http://www.fridontwo.blogfa.com

سلام:
دل رنگی و زیبا میخواهد تا رنگی ببیند زندگی را و حتی تصاویر را . مبارک باد بر شما این دل و حس رنگی تان

بلوط پنج‌شنبه 5 دی 1387 ساعت 11:20 ق.ظ

سلام بهاره جونم
خوبی؟
چه جالبه که همه چیزو رنگی می بینی...تا به حال فکر نکرده بودم که اعداد و روزهای هفته هم می تونن رنگی باشن ولی برای ماه ها و فصل های سال همیشه رنگی در نظر می گیرم
از روزای هفته برای من جمعه لاجوردیه ، پنجشنبه سبزه ، چهار شنبه خاکستری ، سه شنبه آبی آسمونی ، دوشنبه بنفش، یکشنبه صورتی ، و شنبه سفید!

اینموریکس جمعه 6 دی 1387 ساعت 10:18 ق.ظ

سلام....واقعا چه فکر بکری کردی....من تا الان تاریخ و روز و اعداد رو رنگی ندیده بودم.....گرچه خیلی وقته که رنگهاش شبیه هم شده ولی بهرحال یه فرقهایی هم میکنه.....این مطلبت خیلی خیلی عالی بود....ولی هرچی فکر میکنم فعلا از رنگبندی عاجزم....شاد باشین و سلامت...

ایده شنبه 7 دی 1387 ساعت 10:15 ق.ظ

وای بهاره جونم اینا این پ.ن. دومت خیلی ماه بود. کلی دوستش داشتمممممممممم
منم خیلی رنگها رو دوست دارم. منتها به جاش و به شکل طبیعیش. مثلن امروز یه عالمه رز آبی دیدم تو یه مغازه گل فروشی. اصلن دوست نداشتم. انگار که مصنوعی باشن.

مشی خانوم! شنبه 7 دی 1387 ساعت 11:15 ق.ظ http://mashi.blogsky.com

برای من جمعه ها بنفشه و 4 شنبه ها آبی!
فصل بهار هم لیموییه! بقیه چیزا زیاد برام رنگی نیستن اما ماه تولدم هم رنگش لیموییه! همرنگ خوشه های گندم.اما آدما هم تو نظر رنگ دارن : مثلا" ابو همیشه سفید و کرم و صورتی می زنه و دونه اینا آبین!عدد 5 هم چون چاقه دوسش دارم!
دوس جون چه باحال بود تفسیرت!

شاذه شنبه 7 دی 1387 ساعت 01:54 ب.ظ http://shazze.blogsky.com

منم موافقم! ترکیب رنگ سالهات خوشگلتره.

من فکر می کنم شنبه سفیده. یکشنبه خاکستری. دوشنبه سبز. سه شنبه شیری. چهارشنبه آبی. پنج شنبه زرد. جمعه نارنجی

افسانه شنبه 14 دی 1387 ساعت 12:25 ق.ظ http://affa.persianblog.ir

برای منم روزها و سالها و آدمها رنگی هستن ... اصلا همیشه حس ها با رنگ همراهند.

بهاران شنبه 14 دی 1387 ساعت 05:24 ب.ظ

سلام بهاره جونم...خوش به حالت که دنیات اینقدر رنگیه بیخود نیست با خیلی از آدمای دوروربرم فرق می کنی
ولی امان از اون ادمایی که دو رنگه

مینا سه‌شنبه 30 شهریور 1389 ساعت 11:08 ق.ظ http://khaterate1389.persianblog.ir/

من نسبت به آدما این حس رو دارم. یکی هم نسبت به گذشته. مثلا میگم پارسال اسفند خاکستری بود . اردیبهشت سبز و صورتی بود.
همکارم (که ازش بدم میاد) قهوه ایی کمرنگه
ولی خواهرزاده ام که نوزاده و خیلی نازه آبی آسمونی شفاف میبینم مثل شیشه.
مطلبتون خیلی جالب بود. مرسی

مرسی که وقت گذاشتی و خوندیشون مینا جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد