روزهای من
روزهای من

روزهای من

قوانین مورفی!

 جیــــــــــــــــــــــــــــــــغ! داره برف میاد 

مطمئنم تا حالا همه تون قوانینی رو که مورفی از قلم انداخته میدونید ولی من میخوام بازم ازشون حرف بزنم:  

 

قانون صف: 

اگر شما از یک صف به صف دیگری رفتید، سرعت صف قبلی بیشتر از صف فعلی خواهد شد. 

شما میتونید این قانون را در پمپ بنزین و یا بانک رفاه کاگران شعبه بلوار کشاورز امتحان کنید و با تمام وجود ایمان بیارید به این قانون! 

 قانون تلفن:
اگر شما شماره‌ای را اشتباه گرفتید، آن شماره هیچگاه اشغال نخواهد بود.  

و از اون بدتر اینکه یک همجنس شکاک بدبین تلفن و جواب بده و بعد از اینکه تو کلی ازش عذر خواستی که بابا به جون مامانم و به دست بریده ی حضرت ابوالفضل من اشتباه گرفتم تلفن شما رو، بهت بگه: آره جون عمه ات اشتباه گرفتی! منکه میدونم تو زن...... ........... . ........... .............(پارازیت... اینا جاخالی نبودند ها الفاظ رکیک بودند که مثل نقل و نبات از دهان اون شخص محترم منطقی! بیرون اومدند) با شوهرم کار داشتی ولی تا دیدی من برداشتم گفتی اشتباه گرفتی! بیچاره ات میکنم و ........! و در صورتی که مردباشی، تلفنت رو یک فروند سیبیل قلچماق گردن کلفت جواب میده و .... من اگر جای تو بودم خودم میکشتم از بدشانسی و بدبختی زیاد! آخه کور بودی ندیدی داری چه شماره ای میگیری؟ خوب شد حالا گیر این دیوونه زنجیری افتادی؟ هاین؟  

قانون تعمیر:
بعد از این که دست‌تان حسابی گریسی شد، بینی شما شروع به خارش خواهد کرد.  

یا مثلا موقع غذا پختن وقتی خوب بو پیاز داغ و قورمه سبزی گرفتی، خاله بزرگ مامان جان یا بابا جان هوس دیدنت رو میکنه و تو هم از همه جا بی خبر و با فکر اینکه چرا همسرت اینقده زود اومده، در و باز میکنی و ... دیدن رشد 2 عدد شاخ خوشگل رو سر جنابالی و قیافه متعجب خاله جان که اتفاقا خیلی هم قانون و مقرراتی و منظمند، دیدن داره! چیه فکر کردی از خوشگلیت تعجب کرده؟ نه جونم! آخه کجای تو خوشگله؟ اون دستمال سبزی که به سرت بستی با اون پیش بند نارنجیت و اون شلورک آبیت و اون قیافه شکر پنیرت که نکردی یه رژ لب کمرنگ بزنی که بلکه یه نموره حال بیاد یا اون بوی معطر پیاز داغ و قورمه سبزیت؟ هاین؟ کدومش آخه؟ میخواستی امشب غذا درست نکنی! چی از کجا میدونستی که مهمون میاد برات؟ این دیگه مشکل خودته باید میدونستی! تو هنوز شانس گل و بلبل خودت و نشناختی که چه گندی؟ آخه به چه امیدی اون ریخت و قیافه رو برا خودت درست کردی؟ هاین؟
 
قانون حمام:
وقتی که خوب زیر دوش خیس خوردید تلفن شما زنگ خواهد زد.

شایدم تلفنتون زنگ نخوره و از اون بدتر اتفاق بیفتد: یادت رفته باشه قبل از حموم رفتن کلید را از پشت در برداری و درنتیجه همسر دلبندت زنگ در را بزنه ولی تو نتونی در رو براش باز کنی، چون هم نمیتونی خیس و تیلی بیایی بیرون چومکه سرما میخوری دومندشم اینکه تو اصلا صدای زنگ و نمی شنوی یعنی صدای آب نمیذاره بشنوی صداش و. پس علی‌رغم تمام احترامی که برای شوشو جان قائلی، مجبوری کمِ  کم 20 دقیقه ای پشت در معطل نگهش داری! تازه لابد همسایه روبرویی تون هم اون طرف در خونه شون مجبور میشه بیست دقیقه ای معطل بمونه چون فضولی بهش اجازه نمیده راهش و بکشه و بره، پس همونجور یه لنگه پا پشت در وامیسته و از اون سوراخ چشمی نگاه میکنه تا بلکه بفهمه بالاخره شوهرم و به خونه راه میدم یا نه خیال ندارم حالا حالا بهش اذن دخول بدم؟! لابدم پیش خودش فکر میکنه: واقعا که دوره آخر زمون شده! زن هم بود، زنای قدیم! نگاه تو رو خدا دختره ی ورپریده یه ساعته (!) پسره رو نگه داشته پشت در و راهش نمیده! عجب زمونه ای شده خواهر!

قانون روبرو شدن:

احتمال روبرو شدن با یک آشنا وقتی که با کسی هستید که مایل نیستید با او دیده شوید افزایش می‌یابد.
مثلا عشقت کشیده اداره رو دودر کنی، پس زنگ میزنی به رئیس جان و میگی برات مجلی پیش اومده و نمتونی امروز و بری اداره، بعدش بلند شی دست دوستی، همسری، مادری، کسی رو بگیری ناهار بری رستوران؛ اونوقتش عد تو همون رستورانی که جنابالو تشریف بردی، رئیستون هم از طرف اداره (بعد از همایش) ناهار دعوت داشته باشه و .... بقیه شو دیگه دوست ندارم بگم فقط برای بار هزار میگم تو رو برو بمیر با این شانسی که داری! اه اه اه! آخه آدم هم اینقد بدشانس؟! واقعا که!
 
قانون نتیجه:
وقتی می‌خواهید به کسی ثابت کنید که یک ماشین کار نمی‌کند، کار خواهد کرد.

دقیقا! حتی نیازی نیست که خرابی ماشین و بخوای ثابت کنی، این امر در مورد خرابی و بی تربیتی مسئول دبیرخونه تون هم صدق میکنه! کافیه یه بار جلو رئیستون باهاش تماس بگیری و برای اینکه رئیستون هم بفهمه که چقدر این خانوم بددهن و بداخلاقه، گوشی رو بذاری رو بلند گو، اونقتش برخلاف همیشه، اون خانوم چنان تو رو تحویل بگیره  و حال و احوالی ازت بپرسه که خودت بمیری از خجالت و ناراحتی! خوب شد دماغت سوخت؟ دیگه زیرآب کسی و نزنی ها! حالا هرچقدرم اون آدم بد و منفی و سیخونکی و رو مخ باشه! تو  که اینقدر بدشانسی حق زیرآب زدن نداری! دهه!

قانون مرخصی (این قانون رو خودم اضافه کردم):
اگه قرار باشه 2 ساعت زودتر بری خونه، مجبور میشی 4 ساعت بعد از پایات ساعت اداری بری خونه!

مثلا فرض کن که واقعا کار مهمی برایت پیش بیاید که حتما حتما باید 2-3 ساعتی زودتر بری خونه و یا حتی ممکنه حالت خیـــــــلی بد باشه و مغزت هی پشت سر هم ارور بده و خلاصه به سلامتی رو به موت باشی و دیگه نتونی چند ساعت باقی مونده رو بمونی اداره، میری پیش رئیستون و مث بچه آدم ازش مرخصی ساعتی میگیری، اونم با هزار ناز ادا و کرشمه و چشم و ابرو برگه تو امضا میکنه، فقط بهت میگه ممکنه ازتون خواهش کنم قبل از رفتن این کاری و که از دفتر آقای دکتر (رئیس سازمانتون) برامون اومده رو انجامش بدید؟ بعدش دیگه میتونید تشریف ببیرید! بعد برگه رو که نگاه میکنی می بینی یک فروند کار خفن فوری فوریه که حداقل یه روز و نصفی وقت میخواد تا تموم بشه! اونروز و که زود نمیری هچ، مجبور میشی فردا و پس فرداشم تا بوق سگ تو اداره بمونی و تو سر خودت بزنی! تا دیگه تو باشی هوس مرخصی ساعتی گرفتن به سرت نزنه! 

 دیروز تو اداره برگه نظرخواهی دادند بهمون در مورد غذا: 

۱- با ادامه روند پخش غذا با همین کیفیت موافقم 

۲- با قطع غذا موافقم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی همینی که هست! یعنی ما هم شدیم اولیور توییست! باید همین کوفتی و که میذارند جلومون یا بخوریم یا اصلا قطعش می کنند! البته منم خودم یک گزینه ۳ درست کردم که با ادامه روند پخش غذا با کیفیتی بهتر و مناسبتر موافقم ولی کاشف به عمل اومد این نظرسنجی درواقع از رسمی ها و پیمانی ها بوده و قراردادی ها مجبورند با گزینه ۱ موافقت کنند منم که دیدم اینجوریه گزینه ۲ رو زدم! میخوام هزار سال سیاه بهمون غذا ندن اصلا بخوره تو سرشون این غذاهای بی کیفیت! والا!

نظرات 12 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 آذر 1387 ساعت 02:09 ب.ظ http://no-1.blogsky.com

اول ؟!
مرگه من ! پس چرا اینجا برف نمی یاد ؟!!!
مردم از خنده از این قوانین نیوتن !
من جای شما بودم تو اون برگه نظر سنجی یه کم بد و بیراه می گفتم به همشون تا شاید خالی شم !!!

یس اولید:)
آخه اداره ما کمی در ارتفاعاته... جاهای دیگه هم می باره کم کم:)
منم بدم نمیومد بدو بیراه بنویسم براشون ولی بدیش اینه که ازمون اسم و سمت و امضا میخواستن در نتیجه مجبور شدیم دست از پا خطا نکنیم:(

مستانه سه‌شنبه 26 آذر 1387 ساعت 02:12 ب.ظ http://baadbadak.blogsky.com

خیلی وقت بود دوست داشتم قوانین مورفی رو بخونم. همیناست دیگه؟

عجب نظرخواهی بوده. هیچ کدام نداشت؟

مورفی بود یا نیوتن؟ خدا بگم چی کار کنه اون دوستم و که این ای میل این قوانین و برام فرستاد آخه اونجا نوشته بود نیوتن منم که میدونی میمرم اگه یه ذره پرس و جو کنم یا اصلا به مغزم فشار بیارم:؛

مشی سه‌شنبه 26 آذر 1387 ساعت 03:33 ب.ظ http://mashi.blogsky.com

اوللللللللل نشدیم امروز!!! هی هی!
ای خدا از دس تو بهاره! خیلی خندیدم!
مخصوصن به قانون خیس خوردن در حمام و گریسی شدن دستت! این اداره های کوفتی مث اداره ما غذاهاشون افتض که چه عرض کنم تهوع آوره! یادمه اون دفه داشتی پزشک پلو می خوردی پشت تیلیفن عقت گرف!!
در مورد بوی پیاز داغ گرفتن و در عین حال سر رسیدن مهمون هم باید بگم خیلی خفنه! من هم گریسی بودم هم رب گوجه ای که یه فامیل دور از یه مملکت دورتر زنگ در خونه مونو ؛زررررررررررررررر؛ زد!

اون مرخصی گرفتنم که دیده واااااااااااای!! می ری سینما وختی چراغا روشن می شه می بینی صندلی جلوت مشاور مدیر عاملی که امروز صب مرخصیتو امضاء کرده نشسته!
چن روز تعطیلی خوش بگذره دوسم! مواظب باش سرما نخوری! طرف ما برف می آد خفن!

دکتر پرتقالی سه‌شنبه 26 آذر 1387 ساعت 07:28 ب.ظ http://dr_orange.blogfa.com

این نیوتن واسه کشف همین قوانین اینقدر مشهور شده البته یه قانون که دنبال هر چی بگردی دیرتر از بقیه وسایل پیداش میکنی رو اضافه کن

ققنوس چهارشنبه 27 آذر 1387 ساعت 11:20 ق.ظ

مطلبت جالب بود. اینجا هنوز برف نیومده عزیزم.
منم با قطع غذا در محل کار موافقم. چون از بس بده من خودم غذا از خونه میبرم و اونجا گرم میکنم.
عیدت مبارک.

اینموریکس چهارشنبه 27 آذر 1387 ساعت 07:03 ب.ظ http://inmorix.persianblog.ir

سلام....ببخشید یه مدت نبودم نرسیدم که بیام و بهتون سر بزنم.....قول میدم تکرار نشهعیدتون مبارک....امیدوارم که همیشه شاد و پیروز باشین......[]

فریدون پنج‌شنبه 28 آذر 1387 ساعت 11:23 ب.ظ http://www.fridontwo.blogfa.com


سلام:
ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم

جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم

نازلی شنبه 30 آذر 1387 ساعت 10:01 ق.ظ http://darentezarmojeze.blogsky.com/

وای چقدر این نوشته ها رو دوست داشتم. واقعا همینطوری که گفتی ولی چرا واقعا؟!
چیزهایی هم که خودت اضافه کردی خیلی باحال بود.
برفش خیلی باحال بود دوست قشنگم.

بلوط شنبه 30 آذر 1387 ساعت 10:45 ق.ظ

سلام!
البته قبول دارم که گاهی وقتا قوانین مورفی برای آدم صدق می کنه ، ولی اگه یه کم منصفانه نگاه کنیم ، می بینیم فقط گاهی اوقات اونم به ندرت پیش میاد.
من که شخصا از این مورفی بدبین بدم میاد

بهاران دوشنبه 2 دی 1387 ساعت 08:29 ق.ظ

امان از این قانونه مورفی امان امان

آرمین آران دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 12:47 ب.ظ http://aranlar.blogsky.com

سلام
مرسی جالب بود
یه قانون هم من بگم
فرض کن وایسادی تا اتوبوس بیاد
حالت اول : اتوبوس نمیاد و حوصله ات سر میره.یه سیگار همون موقع اتوبوس میاد
حالت دوم : سیگار روشن میکنی یا بستنی میخری تا اتوبوس زودتر بیاد اونموقع اتوبوس هرگز نمیاد

رضا دوشنبه 24 مرداد 1390 ساعت 12:23 ق.ظ http://www.Delnevis-2010.Blogsky.com

سلام
انصافآ این قوانین خیلی در کارهای من بوجود میان و خیلی در مورد من صدق میکنه
جدی میگم، خودم به این نتایج رسیده بودم ولی قانونش رو کلی نمیدونستم ولی شدیدآ در مورد من صادقه!
مثلآ وقتی طلق موتورم رو باز میکنم بارون میاد و هوا سرد میشه!
به اون قانون آخریه اینو اضافه کن:
و همه شواهد کاملآ برعلیه شما خواهند شد بگونه ایکه خودتان در حق و باطل شک کنید
اوضاع من اینجوریه! خیلی خیلی بدجور
یه سری از دوستان یه زمانی بهم میگفتن "تانک"
علتش این بود که هرچی بلا بود سرم میومد، ریز و درشت
میگفتن تو که تو این شرایطی، اگه سالم بیرون بیای حتمآ ضد گلوله هم میشی!
یا این قانونها:
وقتی از لحاظ بدنی درست و درمون میشی تازه شروع اوج بیماریهاست
یه وقت بیکار بیکاری و یه وقت اینقدر کار داری که نمیتونی سرت رو بخارونی (درست مثل الآن من)
وقتی پول لازم داری و پول لازم میشی حتمآ برای یه مشکل نیست (چند مشکل پول لازم بوجود میاد) و علاوه بر اون وسایل بزرگ و گرون میسوزند و آسیب میبینند (همگی باهم) و کلی قرض بالا میاری و هیچکس طلبت رو پس نمیده و.....

انصافآ به من از این به بعد بعنوان نماد مورفی نگاه کن
الآن یه چند مدته مبخوام یه سری کارها رو بکنم (وبلاگی ورزشی و کلیپی مذهبی) حدود 5 ماهه که... همه چیزها هم اماده است ولی هربار که جلو میرم یه مشکلی جدید...
خلاصه با شاخصترین و واضحترین و بزرگترین نماد مورفی شما رو آشنا میکنم ..... پسری بنام من!

یادم رفت بگم
مثلآ این تابستون خیر سرم برا اولین بار ترم تابستونی برداشتم
ماه رمضان هم هست، این مشکلات هم همچنین:
بنا به مشکلات جسمی و روحی و کاری غالبآ ساعات 12 یا1 میخوابم
ساعت 3ونیم بیدار میشم برا سحری
بیدار میمونم تا اذون و نماز میخونم
راه میافتم 30 کیلومتر اونطرفتر میریم بند (جالیز) تا ساعتهای 8
ساعت 8:15 میریم گردان برای دوره45 روزه که شرکت کردم خیر سرم یه تخفیفی بخوریم سربازی!
ساعت12 ظهر میام خونه، ساعت 12:45 میرم کارآموزی که خیر سرم کلاس دوره PLC هم هست و کافیه یه چند دقیقه دیر برسم که کلآ هردوتاش حذف بشن!
تا ساعت4 اونجام، تا 5:30 وقت استراحتمه که هوز نتونستم ازش استفاده کنم (یه مشکلی پیش میاد)
ساعت 5:30 آماده میشم برم باشگاه تا ساعتای حدود افطار
افطار تو خونه ام
دقیقآ موقع یا بعد از افطار یه مشکل پیش میاد که مجبورم بزنم بسرون (یعنی تا حالا که اینجوری بوده، یه روز کامپیوتر همسایه بهم میریزه، یه روز موتور رفیقم خراب میشه، یه روز یکی آپدیت آنتی ویروس میخواد، یه موقع ADSL رفیق بهم میریزه، یه روز.....)
میرسه تا موقع خواب و بعد روز از نو روزی از نو
تا حالا که اینجوری بوده
میدونم آخرش هم کارآموزی حذف میشه و مدرک هم نمیدن، دوره45روزه بدردم نمیخوره (یا گم میشه یا یه بلایی سر من یا مدرکش در میاد که نتونم استفاده کنم یا.....) یه امتحان تو تین مدت دارم که هیچی ازش نمیدونم و تو این هیر و ویری باید بخونم
حدود 140صفحه گزارشکار نوشتم که میدونم استاد قبول نمیکنه! (هرچند قبلش باهاش صحبت کردم)
5روز باید کلآ برم پادگان پس تو این 5روز تمام اتفاقات میافته و مخصوصآ حذف PLC و رد شدن در امتحان بررسی و نیاز به صحبت با استاد آزمایشگاه گوشه ای از این موارد هستند (البته اینها قابل پیشبینی هستند و مسائلی مثل برگذاری اردو، اومدن مربی، حمله دزدها به جالیز و... از باقی موارد هستند که این موارد و موارد قبلی حیاتی هستند و موارد دیگر هنوز بررسی نشده اند و ما فقط منتظریم)
مثلآ همین امروز سر کلاس که بودم 3نفر حدود 60 با زنگ زدن و من رد دادم، ایرانسل هم برای هر رد تماس یه پیامک داد و آخر مجبور شدم جواب همه رو با چند پیامک یا تماس بدم! و مطمئنم الآن تو دلشون میگن "حالا تماس ما رو رد میکنی نامرد....."
تازه منتظر 2تماس مهم بودم که اجبارآ برای خلاصی از شر مزاحمان چند دقیقه گوشی رو خاموش کردم که شاید متوجه اضطرار شوند و ظاهرآ هردو تماس همون چند دقیقه انجام شده!
این فقط در این مورده، خلاصه خواسته باشی قوانین مورفی رو کامل بررسی کنی من مدرک زنده و علنی وجود و درستی این قانونم
دیگه بیشتر فکر نکنم بهتره چون یاد خاطرات مورفیم میافتم یعنی خاطراتم اکثرا (حدودو 99%) مورفی هستند
تازه یادم اومد یه شب تو مشهد یه مورفی کامل حدود48 ساعت زدم تو رگ
هر لحظه اش یه مورفی بود
اولش یکم سخته ولی یواش یواش عادت میکنی، بعد هم به جایی میرسه که با برخورد به هر مورفی آدم خنده اش میگیره که تو مشهد دقیقآ بعد از چند ساعت به این حالت رسیدیم، کاری نمیشه کرد دیگه، نباید ناامید شد و از این لحظه ها باید کامل استفاده کرد
در مورد من اینطوریه که (اینو جدی میگم و به وضوح دیدم) اطرافیان و دوستان و همراهانم هم تا در کنار من و با من باشند مورفی میشن، مخصوصآ اگه در مورد مورفیهایم از من سوال یا من رو بازخواست کنند
مثلآ دوتا دانشجو بچه درسخون یه چند مدت با من بودن و در مورد درسهام میپرسیدن، منم که طبق قانون 22 (البته 99% و موارد دیگر) اوضاع مناسبی ندارم!
کار بجایی رسید که تو یه ترم از چند درس افتادن!!!
یا مسمومست غذایی و ناراحتی معده و کبد که باتوجه به تذکرات داده شده (به دوستام گفتم نکنن) الآن هردو ناراحتی کبد و معده دارن
یا اون یکی دیگه که.....
بماند
سرتون رو درد اوردم ولی حداقل احساس کردم یکم خالی شدم!
ولی انصافآ مطلب خوبی بود
فقط اگه امکان داره یه تحقیق بکنید ببینید مورفیهایی مثل من باید چکار کنند که از شر این قانون در امان بمانند؟ چون هرکاری کردم جواب نداد
حتی توسل به خدا و ائمه هم مورد موراد مورفی قرار گرفت، شدیدآ
یعنی قبل از توسل و..... شوع شد بگونه ایکه ..... قابل ذکر نیست
فقط یه نصیحت، زیاد به این موارد من فکر نکنید چون احتمال میدم از راه دور هم بی تاثیر نباشه!
شرمنده از پر چانگی و ممنون از اینکه بالاخره به آخر متن رسیدید!

باتشکر
.......خدا نگهدار.......

خدایی شما دیگه از من بدشانسترید من دیگه اینهمه بلا سرم نیومده... اما جالبه که این قضیه پول و دست خالی برای منم بارها و بارها اتفاق افتاده... عدل زمانی که پولا رو خرج کردم و منتظر دریافت حقوقم هستم، حقوقا رو با تاخیر میدن و تو این فاصله من هم باید عروسی یک فامیل نزدیک برم هم تولدم همسرمه هم ماشینمون خراب میشه و هم یه عالمه قبض آب و برق و گاز پرداخت نشده مونده رو دستمون
خیلی ممون که وقت گذاشتید و مطلبم رو خوندید و مرسی از نظرتون.
شاد و سربلند، در پناه حق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد